Gå til innhold

Vindusviskerene funker ikke E34

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har nettopp kjøpt meg 525i å har ett lite problem sol jeg håper noen her inne kan hjelpe meg med ? Vindusviskerene funker ikke , tok alt fra hverandre igår for koble direkte strøm til motoren igår å da funket det , hva kan det være ? Funker å spyle væske på vinduet innenfra men den vil ikke gå på noen av de vanlig hakkene inni i bilen !

Og vinduer og takluke har sluttet å virke . Har hørt det at det er ett komfort rele som har tendens til å ryke , men mulig det er noe annet kanskje (?) . Hvis det er dette releet er det da mulig å ta fra hvilken som helst delebil ? :) eller må det koden ? ;)

Endret av Sjøbuse
Endret topic. Les forumsregler!
Skrevet

Bytt rele å prøv. Pass på at rele du bytter til har samme kontakter og nr. Viss jeg husker rett så har disse tingene felles sikring. Den ryker viss viskerne har fryset fast å du har prøvd å viske.

Skrevet

Som "bmw cab" sier: sjekk stor sikring ved batteriet. Søk etter info om "fusable link". Eventuelt kan det være problemer med din grunnmodul. Denne problemstillingen har vært oppe flere ganger i dette forumet og tips bør være enkelt å søke frem...

Skrevet

Er veldig sjelden hendel/bryter er gåen. På E34 så er det stort sett den "store sikringen" ved batteriet eller grunn modulen. Sjekk sikring, er den bra. Så setter jeg en finger på grunn modulen. Ett lite tips er å få tak i en fra nesten samme årstall, har du f.eks 94 mod E34, så prøv å få tak i en fra 93 eller 95 eller 94. Du trenger ikke å kode noe som helst.

Dette har ofte kommet opp som ett tema, og da har det alltid vært grunn modulen som har vært syndebukken. S.lås, soltak, el ruter, startsperre, vindusviskere alt går via grunn modulen.

Skrevet

Er veldig sjelden hendel/bryter er gåen. På E34 så er det stort sett den "store sikringen" ved batteriet eller grunn modulen. Sjekk sikring, er den bra. Så setter jeg en finger på grunn modulen. Ett lite tips er å få tak i en fra nesten samme årstall, har du f.eks 94 mod E34, så prøv å få tak i en fra 93 eller 95 eller 94. Du trenger ikke å kode noe som helst.

Dette har ofte kommet opp som ett tema, og da har det alltid vært grunn modulen som har vært syndebukken. S.lås, soltak, el ruter, startsperre, vindusviskere alt går via grunn modulen.

Hei igjen , da har jeg sjekket litt , var en sikring som var gåen rett etter pluss på batteriet som går inn i en boks. Men prøver å holde det sammen å det blir ingen forskjell , skal ta bilde om litt så kanskje noen av dere skjønner hva jeg mener. Synes også det er rart at batteriet er i motorommet og ikke under baksete. 

Skrevet

Er vell hovedaikringen det. Den kan skape masse rare symptomer, og hvis d e brudd på an er det bare å bytte.. Er 80Å hvis eg ikke husker feil.

sendt from my unicorn using tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...