Øyvind L. Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 (endret) Blir jo et spennende år. Mange nye regler. - FIA vil at bilene skal bruke rundt 40 prosent mindre bensin enn før. Og det uten at det skal gå særlig ut over ytelsen. - Slagvolumet vil synke fra 2,4 liter fordelt på åtte sylindre, til 1,6 liter fordelt på seks sylindre. - Turtall blir neste år satt til maksimalt 15.000rpm . 2013 var det 18.000 rpm. I 2006 var et turtall på 20.000 tillatt. - Bilene lov til å ha turbo neste år. Det har ikke vært tillatt siden 1988. Det er ingen begrensninger i turbotrykket, men Renault antar det vil kunne komme opp i 3,5 bar. - Bilene for lov å ha åtte gir, mot syv i dag. - Neste år blir tankvolumet begrenset til 100 kilo, og det er det maksimale de får lov å bruke i timen. - Injektortrykket blir også begrenset og får ikke overstige 500 bar. - Neste år blir det også tillatt med et system til for å hente ut energi fra eksosen; MGU – H, for Heat, altså varme. Dette i tillegg til KRES. 2014 F1 motor.. Les mere feks her: http://www.tu.no/industri/2013/12/14/formel-1-bilene-skal-bruke-40-prosent-mindre-bensin Endret Desember 14, 2013 av Sjøbuse Endret topic. Les forumsregler! tommyf og Popza reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå