Gå til innhold

E91 baklukeglass åpnes av seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baklukeruta i min-08 mod. 320i åpnes av seg selv når jeg skrur på tenninga og skal til å kjøre. Det virker som den lever sitt eget liv.

Er det noen som kjenner til problemet eller har en forklaring+

Kan det være fukt? Vasket bilen i går kveld og den var slik i dag.

Mottar svar med glede

Per

Skrevet

Det er ofte mikrobryteren i åpneren som lager det problemet. Har vært borti det på både e91 og e61.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er det noe å gjøre med den, eller er det bare å bytte den?  

Tok du problemet i egne hender?

Skrevet

Jeg bytta bare,kosta 350 eller noe slikt mener jeg. På e91 gikk det veldig greit,men på e61 hadde den irra fast i gjennomføringen til ruta,så der ble det litt meromkostninger..;)

Skrevet

Jeg bytta bare,kosta 350 eller noe slikt mener jeg. På e91 gikk det veldig greit,men på e61 hadde den irra fast i gjennomføringen til ruta,så der ble det litt meromkostninger.. ;)

Det høres bra ut. Håper det går greit å finne den på nett. Har du forslag på hvor den kan letes opp rimelig greit? 

Tusen hjertelig for hjelpa uansett. 

Per

Skrevet

Den har nummer 61319200673 og ligger under elektrisk og viskerdeler på bakruta. På gs kosta den 415,- ser jeg,men får vel litt rabatt om en er bmw ccn-medlem for eksempel.

Mener å huske at det fulgte med pakning..:)

Skrevet

SOm nevnt ovenfor, microbryter :) Kjøp gjerne med litt el fett som du har i kontakten og.

Litt sent svar, beklager. skal tas til etterretning.

Skrevet

Den har nummer 61319200673 og ligger under elektrisk og viskerdeler på bakruta. På gs kosta den 415,- ser jeg,men får vel litt rabatt om en er bmw ccn-medlem for eksempel.

Mener å huske at det fulgte med pakning.. :)

Beklager sen respons på svar her også, men har bestilt ny og den som er i er midlertidig kobla i fra.

Takk for svar

• 2 months later...
Skrevet

Å bytte håndtak med bryter gikk relativt greit. Siden jeg hadde kobla fra den eksisterende bryteren måtte jeg manuelt åpne låsen.ved å løsne panelet på innsiden av bakluka. Jeg benyttet en litt kraftig metallstreng med en centimeters vinkel på enden, til å komme til låsens venstre side der det er et hull til å åpne låsen ved å bruke strengen.. Jeg måtte bruke litt makt, så derfor er det greit med en streng som er litt kraftig (3-4mm).Lette litt for å finne ut av det med låsen og fant en link med noen bilder av fremgangsmåten. Fant ikke linken dessverre i skrivende stund, men det var på et BMW forum. UK eller US. er ikke sikker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...