Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har desverre en ulyd i motor på en e39 99mod 520.

Verkstedet trodde det var skjev kam aksel eller veiv. Men tvilte på at det hadde noen betydning og at jeg bare kunne kjøre.

Hva tror dere om det?

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Skrevet

Metallisk lyd. De sa di hadde lytta på moteren. Men når jeg hører selv høres det ut som det kommer i nærheten an innsuget.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Skrevet

Har aldri hørt om skjeiv kam eller veiv på desse motorene.

Er det en kraftig lyd, eller er det mer en lys som du aner er der?

Dunkelyd eller raslelyd?

Skrevet

har vel aldri vert borti at en kam som er montert i bil har blitt skeiv, og det er vel mulig du har skeiv veiv, men hvis den er skeiv å den begynner å lage lyd, da er litt stygge lyder ute å går.

 

så kort oppsumert, jeg tror ikke du har skeiv kam eller veiv

Skrevet

Skeiv kam har jeg aldri hørt om faktisk. Og skulle den være skeiv, så ryker både det ene å det andre. Og du vil få en ulyd som virkelig høres. Man kan få en slitt kam, men ikke skeiv. Så den var ny :)

 

Det er så vanskelig å si hva det kan være uten å faktisk hørt lyden selv. Det kan være så mye. Men følger lyden turtall, er det lyd på tomgang eller ved belastning??

Fortell litt mer. Det er så mange her på forumet som har jævlig mye peil, som faktisk kan dytte deg i rett retning. Men det verkstedet du har vært på, kan ikke jobben sin. De kan ikke bare si sånn i løse lufta at det er skeiv kam, de må jo av med lokken før de kan komme med noe sånt.

Skrevet

Litt rasle lyd er ikke helt sikker på om det følger turtallet men høres best med panseret oppe på tomgang. Ikke en lyd inne i kupen. Du bytta vann pumpe og et stramme hjul til vifta. Skal se om jeg kan legge med en video en dag:-) takk for interessen :-)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Skrevet

Vanos har en tendens til å lage lyd på tomgang og lavt turtall. Men kunne ikkje høre noe inni bilen. Overhalte vanos og lyden var vekk. Dette var en lyd som eg trudde kom fra innsuget.

Skrevet

Hvor er det vanos sitter på motoren da? Og er det vanskelig å bytte selv? For en som ikke er flink til å skru.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Skrevet

Husker brodern hørte om pris før vi gjor d selv første gang. Mener bavaria skulle ha 12000. Mange andre verksted ville ikkje ta jobben.

Men forstår ikkje d.

Eg betalte 2500 i pakninger og o-ringer.

Gjor jobben på en helg. Leste en del i forveien på hvordan dette skulle utføres.

DEtte var da dobbel vanos på en m54 motor.har litt å si på hva verktøy som trengs og ikkje ettersom dobbel vanos og enkel vanos.

Mvh øyvind

Skrevet

Såppas. Ja da må jeg nok se det litt an. Hvordan er det å kjøre med ødelagt slitt vanos da? Med tanke på at penger vokser ikke på trær.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Skrevet

Vil sje tro d har noe å si. Kjørte selv i over et år med slitt vanos. Når eg overhala den så merka eg at bilen dro mye bedre på visse turtall. Ettrr 3500 så drog an mye bedre. Værste som sjer er vel at tetninger/pakninger ikkje holdrr tett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...