Gå til innhold

Kjøpt bil med juks i rammenummer! HJELP.

KimHaugli
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Er ikke BMW-relatert men håper på noen gode svar å tips!

Her for noen uker siden byttet jeg bilen min som var fullt lovlig i en annen bil. Denne bilen jeg byttet i skulle være ombygd fra 2-liter til 3.6-liter's Mercedes AMG med alt av tilhørende komponenter som forstilling, bakstilling, bremser, gir, motor osv. Dette er jo helt normalt å gjøre for å få mer effekt. 

MEN problemet nå er at etter en god del etterforskning fra min side, er denne bilen jeg har, blitt importert til norge på utenlandske skilt, og rammenummer fra en identisk norskregistrert bil (identisk karosseri) er blitt kappet å sveist inn i rammen. Det vil si at bilen jeg har er ikke ombygd på noen måter men er originalt utenlandskt AMG karosseri med byttet rammenummer! 

Kan jeg gå videre med dette å eventuelt få min gamle bil tilbake? I kjøpekontraktene som jeg å forrige eier skrev under på, så står det at denne bilen jeg har er ombygd til AMG men ikke godkjent ombygd. Dette stemmer ikke på noen måter...

Ved sjekk av rammenummer på PKK/eu-kontroll vil kontrollørene med meget stor sannsynlighet se at rammenummer er tuklet med (dårlig jobb) å deretter sende meg videre til statens vegvesen, der jeg vil stå uten bil å kanskje bot/fengsel for dokumentforfalskning.

Trenger tips! Kan ikke risikere å stå uten bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...