Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en ombygging er rattet blitt skeivt noen som vet om jeg kan rette det ingjen på rattet med tanke på slepring osv eller må jeg ned på tannstangen der det i utgangspunktet er blitt feil?

Skrevet (endret)

nm?

Endret av Saltkjelen
Det er jul og du kan derfor ikke forvente at du skal få svar innen en snau time. Vennligst les regler for "bumping".
Skrevet

"ombygging" ? Hvis du har byttet ratt og det nå er skeivt, har du bomma på splinen, bare å skru det av igjen å justere det.

rattstamen har vert av nede på tannstangen,men jeg lurer på om jeg kan rette det oppigjen med og flytte det på rattet?

Skrevet

nm= never mind. Skrev i utgangspunktet at du ga litt lite info om bil, og hva du hadde gjort. Men lurer egentlig fortsatt på hva du har gjort.

Om du kun har hatt av rattstammen inn på tannstangen av en grunn, og ikke satt den helt på samme sted som tidligere, og nå fått skjevt ratt. Så ja da kan du rette det ved å flytte rattet. Men uten å være sikker på hvordan bil det er til. Så vil jeg tro en kan få litt problemer ut i fra oppbyggingen?

Om antall splines på tannstang og ratt ikke er like/"paralelle", så kan det hende at bilen fortsatt vil gå skjevt ved å ha rattet rett frem, ved å prøve å justere på rattet. Rattlåsen vil kanskje ikke engasjere i rett frem posisjon. Og blinklysene vil kanskje ikke slå seg av ved samme rattutslag til begge sider.

Om du har vært å justert på styrearmer, eller oppheng til tannstangen, så kan det også hende du nå har mindre utslag ene veien en andre.

Så litt avhengig av oppbyggingen til bilen, og hva du har gjort, så vil jeg egentlig si at du bør prøve å justere rattstammen inn på tannstangen tilbake til der den stod...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...