mju92 Skrevet Desember 28, 2013 Skrevet Desember 28, 2013 Eg har no sendt inn blokk og topp til plansliping. Og lurer på hva dere ville ha gjort med bunndelen,toppakning,turbo og resten:) Tenker på rondt 500 motor hk Takker får svar
Skårholen Skrevet Desember 28, 2013 Skrevet Desember 28, 2013 Holdbarhet er viktig? Budsjett? Disse to tingene hører sammen, lav holdbarhet = lavt budsjett og omvendt.
mju92 Skrevet Desember 28, 2013 Forfatter Skrevet Desember 28, 2013 Har egentlig ikkje bestemt meg ka budsjettet skal vere enda. Har nokk penger men er ute etter å høre hvilken oppsett folk ville valgt.
mju92 Skrevet Desember 28, 2013 Forfatter Skrevet Desember 28, 2013 Og ka hvor mye forskjellig tåler sann ca. Best å gå får 2.8 veiv og hvilken stempler og råder
Skårholen Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 Org veiv, org råder og vanos stempler så har du lav komp. En som heter Mathias elns - Matte på pure-pf.com hadde en bil med litt over 550hk med den innmaten. Men den tålte det ikke, så gikk jo i stykker etterhvert. Så budsjett er stikkordet.
oddis Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 På M50B25 har du to valg som nevnt. Enten dreie av orginalstemplene, eller montere vanosstempler og ikke-vanos råder. Da får du ca 6.8:1 i kompresjon, og kan lade noe mer. Det er også populært med dobble ikke-vanos innsugskammer for å få litt mer toppdrag (og mindre bunndrag). Men da må du dreie av et par mm på anleggflata på kammen mot kamdrevet. Legger du f.eks på en 3.5mm MLS pakning på en ikke-vanos M50B25 får du ca 8.6:1 i kompresjon, noe som er helt kurrant. Så kan man diskutere om det er smart eller ikke å såpass tykk toppakning. ARP studs er uansett nødvendig skal du ha en solid toppakningsløsning. På 2.8L mener jeg svenskene bruker ikke-vanos råder (de er noe sterkere enn M52 rådene om jeg husker korrekt) og M52B28 stempler. Da får du ca 10.2:1 i kompresjon (samme som M52n har orginalt). Så kan du dreie av litt på stemplene. Da har du rundt 9:1 om jeg husker rett. Og det funker iallefall meget bra på E85 som brenner mye kaldere enn vanlig bensin. Om du kjører på bensin ville jeg ihvertfall ha valgt så lav kompresjon som mulig for holdbarhet. Også ville jeg kosta på et rimelig vann innsprut system som du bruker på høye ladetrykk for å skåne stemplene.
Skårholen Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 Jeg har sett et veldig hjemmemekka vanninnsprut engang, besto av en spylervæsketank, samt pumpen der, brukt en dyse fra noe jeg ikke husker hva var og bare satt inn i rørgata mellom intercooler og innsug - funket visstnok. Men på bensin er lavkomp alfa og omega som Oddis nevnte, BMW har jo faktisk en veldig grei budsjett motor sånn sett når man kan bruke mye av det originale.
mju92 Skrevet Desember 29, 2013 Forfatter Skrevet Desember 29, 2013 Takk takk får svar:) eg tenker å gå for 2.8 veiv med smidd innmat. Må eg da ha 135 råder og smidde stempel til m52b28?
Skårholen Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 2,8 veiv samt stempler og IV (IkkeVanos) / 135mm råder ja Har du tenkt på dyser, chip/ datasprut, eksos, turbo osv?
mju92 Skrevet Desember 29, 2013 Forfatter Skrevet Desember 29, 2013 Har ikkje tenkt heil hva det blir enda bygger motoren først. Men kan no komme me forslag om du har:) mente med samt stempler og iv ?
Fekzen Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 Jag har tips på en setup som en kund till mig bänkade 520 hk med Turbochip och originalsprut M50B25 icke vanos 2.8 liters vev ARP + Copperring Turbo: HX40 Dyser: Siemens deka 875 cc E85 bränsle Progressiv BTR Ska du köra på bensin så skulle motsvarande storlek på dyser vara 630 cc. Det räcker längre än man tror originalsprutet Med vänlig hälsningA.Fekzen
mju92 Skrevet Desember 29, 2013 Forfatter Skrevet Desember 29, 2013 Takk takk der laga du oppsette mit;) du lager chip til detta du a.fekzen?
mju92 Skrevet Desember 29, 2013 Forfatter Skrevet Desember 29, 2013 Har en hx35 ligande men den bli vel litt liten eller?
Skårholen Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 Fekzen jeg er enig i setupen bortsett fra turboen. En Presicion 5862 er nok mer passe. 630 dyser er kurrant
Fekzen Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 Yes, det fixar jag kan även skicka dig bänkpapperna. Skriv ett pm till mig med din epost adress. Mvh A.Fekzen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå