Daniel-A Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 Heisann! Tenkte jeg sku prøve meg på enn sånn en tråd jeg og da! 21.12.2013 hentet jeg meg en e36 coupe 92 som var ombygd fra 318is til 325i, i 2006. Fikk den til en ok pris selvom det trossalt var en 325. Såklart med en del småfiks. Så det jeg har tenkt til er å fikse det som er mangel, få bort noe rust og sånne ting. Takluka og håndbrekket fungerer faktisk, noe som er sjeldent at fungerer på e36. Var også elektriske skinnstoler i bilen når jeg kjøpte den. Fikk også med noen 19 tommers felger, GS-spider tror jeg? (Se bilde) Feil/mangler på bilen som må fikses: - Sprekt lykt - Går ikke ordentlig på tomgang (knekt lambda tror jeg?) - Eksoslekk - Småtteri av rust rundtomkring - Overflate rust noen steder - Rust under bakluka - Gåene dempere bak - Flasser i lakken - Hull i gulvteppe - Sliten tannstang (overhales?) Her er diverse ting som skal gjøre, vurderer eller har gjort! - Bytte skjermer foran (x) - Behandle den rusta som er (Påbegynt) - Lakkere bilen (fargebytte?) ( ) - Supersport Black Evolution coilovers (har liggendes) - Bytte gulvteppe (x) - Orange blinklysglass (x) - StanceWorks/Dapper klistremerke i frontruta ( ) - BBS RC 090 17" ET20/ET22 8,5" og 9,5" (Mangler polering) (x) - Justerbart camberstag bak (x) - Justerbart tårnlager foran (har liggendes) - Sveise inn M3 forsterkningsfester til bakstilling (x) - Xenon i nærlys (x) - Gulfilm på fjernlyset (x) - Bytte bremserør bak (x) - Sandblåse og lakkere/male bakstilling (x) - Powerflex foringer (x mangler å bytte i forstilling) - Nye bremseskiver, bremseklosser, bremseskjold, hjullager og nav bak (x) - Nye håndbrekk bånd og vaiere (x) - Sandblåst og lakkert kalippere bak (x) - Ny komplett forstilling (har liggendes) - GS-Performance tårnlager bak (har liggendes) - Stivere lenkestag til stabstag bak (x) - Bytte/overhale tannstang (har liggendes "ny") - Ny lambdasonde ( ) - Originale M3 speil (har liggendes) - Bygge om til 328i? ( ) - Hjullager foran (har liggendes) - Oppgradert bremsepakke foran fra GS (har liggendes) - Rustfri bakluke (har liggendes) - Original M3 bakfanger (har liggendes) - Uoriginal M3 frontfanger og skjørt (har liggendes) - Bytte skjermbue på høyre side bak () Legger til fler ting som skal gjøres hvis jeg kommer på ting Litt bilder da: Oppdatering 19.05.2014: Fått pussa reint rundt og klint på lim: Limt og punkta på plass Oppdatering 26.05.2014: Fått lagt på gulfilm på fjernlyset, har og bestilt xenon til nærlyset Oppdatering 28.05.2014: Pakke fra koed med skjermer og diverse Uoriginale skjermer passer perfekt Oppdatering 25.06.2014: Pakke fra QWT med Powerflex foringer! STOR oppdatering 05.10.2014: Blei bra med UBRUKT SVART gulvteppe fra 97 Tectylert bakstillings deler Justerbare camberstag Byttet bremserør og slanger på begge sider bak Pakke fra koed med diverse bremsedeler bak, nav bak og hjullager bak Måtte sveise opp igjen ene bakstillingsfeste før M3 forsterkninger blei sveist på Bakstillinga blir bra Lenkestagene til stabstaget er opp ned på bildet men er satt andre veien nå Noe rustsveising da, blei selvfølgelig tectylert over epoxy grunninga senere:) Bakstillinga blir satt på plass Blei fornøyd med lysoppsettet Nye felger 25.11.2014: BBS RC 090 17" ET20/ET22 8,5" 9,5" Skal pusses opp Såndblåsing/lakk av felgsenter og forstilling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel-A Skrevet Desember 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2013 De 19 tommera på det første og femte bilde er tilsalgs! Er vell GS-Spider felger tror jeg Forresten, noen som vet om AP coilovers fra senk.no er noe bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sndvik Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 Følger med! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Rian Skjølberg Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 Viss du har tenkt å ha StanceWorks kliste merke på ruta da håper jeg virkelig at du skal valse litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel-A Skrevet Desember 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2013 Yess Framskjerma skal byttes, også får jeg se hva jeg gjør bak, men den valsinga som var gjort fra før var noe dårlig! :/ Men det klistremerke skal settes på helt til slutt når alt er helt strøkent! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel-A Skrevet Januar 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2014 Har ikke skjedd så mye her, utenom at jeg har skaffa meg et sveiseapparat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjellsen Skrevet Januar 28, 2014 Share Skrevet Januar 28, 2014 fin bil og planer:) Hvor handlet du sveiseapparatet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel-A Skrevet Januar 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2014 Takker, mangler bare å handle gass nå Handlet apparatet på verktoy4u.no, veldig bra service der og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjellsen Skrevet Januar 29, 2014 Share Skrevet Januar 29, 2014 Takker, mangler bare å handle gass nå Handlet apparatet på verktoy4u.no, veldig bra service der og! Bare hyggelig! Okay, takk! Handlet på verktøy.no før. Men ikke verktøy4u.no. Fint å vite Lykke til videre, følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel-A Skrevet Januar 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2014 Sliter litt med økonomi til deler akkuratt nå :/ Skal selge lett-scootern så jeg får kjøpt litt deler, du vet ikke om noen som er int.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pesslaad Skrevet Januar 29, 2014 Share Skrevet Januar 29, 2014 Meget tøff bil dette, likte den veldi godt! Om du skal kjøpe powerflex foringer så har de grei pris her http://qwt.no/understell/powerflex_foringer Åsså kan du velge powerflex for vanlig bruk og for banebruk. Bestilte nettopp derifra til min bil, men de får ikke foringene på lager før om 1 og halv uke. Om du skal ned med bakstillingen og sandblåse, så kjøp m3 forsterkninger og sveis på i samme slengen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel-A Skrevet Januar 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2014 Meget tøff bil dette, likte den veldi godt! Om du skal kjøpe powerflex foringer så har de grei pris her http://qwt.no/understell/powerflex_foringer Åsså kan du velge powerflex for vanlig bruk og for banebruk. Bestilte nettopp derifra til min bil, men de får ikke foringene på lager før om 1 og halv uke. Om du skal ned med bakstillingen og sandblåse, så kjøp m3 forsterkninger og sveis på i samme slengen! Åja, takk for link Ja, kunne kanskje gjort det! Hvor får jeg kjøpt M3 forsterkninger bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pesslaad Skrevet Januar 30, 2014 Share Skrevet Januar 30, 2014 Får kjøpt det på koed Velg E36 - Nye deler - Tuning - Diverse så finner du dem Koster ca 750,- + frakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel-A Skrevet Januar 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2014 Får kjøpt det på koed Velg E36 - Nye deler - Tuning - Diverse så finner du dem Koster ca 750,- + frakt Takker! Forresten, hvilke foringer er det jeg trenger? Ser det er forskjellige mål på dem? Jeg må vell bare ha det av å måle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pesslaad Skrevet Januar 30, 2014 Share Skrevet Januar 30, 2014 Er vell kun stabstag foringene det er forskjellige diameter på, så det enkleste er å ta skyvlæra fram og under bilen og måle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå