StianBakko Skrevet Januar 1, 2014 Skrevet Januar 1, 2014 Først og fremst godt nytt år! Så til problemet.. Har en E46 318i 1999-modell. Her en dag fikk jeg ikke låst opp fjernstyrt fra nøkkelen. Det første jeg gjorde, var naturlig nok å bytte batteriet i nøkkelen, men uten hell. Har nå sett litt rundt på forum og youtube og har prøvd å programmere nøkkelen, også uten hell. Begynner nå å frykte at det kanskje kan være en komponent i bilen som kan ha gått føyken, det må vel blant annet være en mottaker som tar i mot signal fra nøkkelen og sier fra at dørene skal låses/låses opp. Fremgangsmåten jeg fulgte for programmering av nøkkel ser forøvrig slik ut: 1. Sett nøkkelen i tenningen og vri om til hakk nr 2. 2. Vri tilbake og ta ut nøkkelen. 3. Hold inne "låsopp"-knappen og mens du holder denne inne, trykk på låseknappen 3 ganger. 4. Bilen vil så låse seg og deretter låse seg opp for å bekrefte at programmeringen er vellykket. Dette funker altså ikke for meg. Det positive er at det blinker i nøkkelen når jeg gjør det, som burde bety at det ikke er noe galt med den Inntil videre låser jeg opp bilen på "gamlemåten" med å vri om og da låses alt opp, så det er ikke noe galt med sentrallåsen slik sett. Problemet ligger nok heller i at bilen ikke mottar signal fra nøkkelen eller at den tar i mot, men av en eller annen grunn ikke vil låse opp. Er det noen her som har vært borti noe slik før?
Thundercoil Skrevet Januar 1, 2014 Skrevet Januar 1, 2014 Google GM5 modul. 1-2 releer som pleier å ryke i disse. Må loddes av ekspert (finlodding og film over krets)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå