Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har peiling på aircondition her? Har en 635 som jeg planlegger roadtrip med til sommeren,og da hadde det vært gull å fått airconditionen opp og gå igjen. Den virker ikke nå. Hva er typiske problemer med slike annlegg? Det er nok tomt for gass nå, hva bør jeg sjekke før jeg eventuelt fyller på? Noen måte å kontrollere kompressoren på? Trykkteste,er det noe jeg klarer selv, eller må en ha utstyret til dette?

Ser på gs at det er to typer gass,r12 og r134a, hvordan ser jeg hva jeg har?

Takket for alle innspill!..:)

Skrevet

Hallo.

Du har vel i utgangspunktet r12 på bilen.Det er den gamle typen gass.Etter det jeg har hørt,så er den vanskelig å få kjøpt(tror faktisk den ikke er lovlig lenger).Finnes konverteringssett til r134a til salgs på nettet. Kjapp googling på "r134a" så fant jeg en youtube film om settet og how to.

Hvis du finner noe bra,og skal bestille så send meg en pm?  :headbang:  Kanskje jeg skal gjøre det e og. :-#

Skrevet

Hmm,se der ja,gs også leverer dette settet. Ser ut som det er bytte av hele kompressoren? Hva søkte du etter,kun r134a?

Skrevet

Ser vertfall ut som hele kompressoren må byttest. Men hva mer må jeg forske litt på,ser ut som noen nippler må byttest vertfall.

Skrevet

Verktøyavd hos oss selger påfyllingsmaskiner for AC til bilverksteder.Skal be en av gutta der å sjekke opp hva som må til.

Supert!

Skrevet

Ja ser ut som kompressoren må byttest,og så følger det andre (nippler,oringer osv) med i ombyggingskittet. Når dette er gjort og gass er fyllt på så bør jo dette funke,sålenge ledninger og brytere er ok. Er det mulig å ta ut feilkoder på ac-systemet på e24? Eller feilkoder generelt?

Har du gjort dette selv bmwdieselpower?

Skrevet

Du må hugse å byte Tørkeren. Den har nok samla seg litt vatn mens anlegget har vore tomt for gass. Den skal uansett skiftast etter ca 30min viss anlegget har vore i friluft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...