Gå til innhold

Import av E60/61 M5


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

Er ikke spesielt glad i å betale avgifter så har til nå bare hatt gamle biler , men etter at jeg leste litt om reduksjon i avgifter nå på nyåret ble det til at jeg lekte litt på Mobile24.no

 

Har sikta meg inn på nyere bil og er gira på en X5, men en M5 virker jo mye mer morro :lol: 

 

Har blitt en del rimeligere å importere M bil nå?

 

første modellen med høy km:

 

http://www.mobile24.no/details.htm?id=172853714&offset=4&source=mob&type=autos〈=nor

 

en med lavere km

 

http://www.mobile24.no/details.htm?id=186049005&offset=6&source=mob&type=autos〈=nor

 

E61 LCI

 

http://www.mobile24.no/details.htm?id=185407011&offset=8&source=mob&type=autos〈=nor

 

Hva tenker dere om import av noe slikt, Vil E60 M5 som siste selvpustende M5 bil holde seg litt i verdi i fremtiden eller går det til nulls slik som med E39.

syns ikke det var lenge siden E39 M5 lå til 400++ og nå får man en 99mod på skilter for 240.000 .- ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler taper seg i verdi, uansett hvordan du snur å vender på det. En samler bil har mer verdi for deg som eier, kontra meg som kjøper. E60 M5 har allerede sunket veldig ned i pris, og mer vil de synke. Om noen år så vil de ligge på samme pris som en original E39 M5 ligger til nå, og E39 M5 vil bli gammel og er mulig å kjøpe for en hver mann i gata til rett pris.

 

Så om du får tak i en billig E60 M5 nå som import bil, så vil du mest sannsynlig tape penger på den uansett ved videre salg, og import M5 vil bli litt verre å bli kvitt kontra en Norsk solgt M5. Dette er noe vi nordmenn selv har skylda for, både de som selger biler med tuklet km-stand og vi nordmenn som kjøpere som klager å syter over at import biler er kjempe dumt å kjøpe, å bla bla bla.

 

Men som jeg alltid tenker, bil er en risikosport, du kjøper en bil for at du skal være glad og lykkelig i de årene du har den bilen. Så lenge du har hatt glede av den bilen, så gjør det ikke noe om man taper litt penger. Thats life, og sånn er det å bo i Norge som har skyhøye avgifter på alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke spesielt glad i å betale avgifter så har til nå bare hatt gamle biler , men etter at jeg leste litt om reduksjon i avgifter nå på nyåret ble det til at jeg lekte litt på Mobile24.no

 

Har sikta meg inn på nyere bil og er gira på en X5, men en M5 virker jo mye mer morro :lol:

 

Har blitt en del rimeligere å importere M bil nå?

 

første modellen med høy km:

 

http://www.mobile24.no/details.htm?id=172853714&offset=4&source=mob&type=autos〈=nor

 

en med lavere km

 

http://www.mobile24.no/details.htm?id=186049005&offset=6&source=mob&type=autos〈=nor

 

E61 LCI

 

http://www.mobile24.no/details.htm?id=185407011&offset=8&source=mob&type=autos〈=nor

 

Hva tenker dere om import av noe slikt, Vil E60 M5 som siste selvpustende M5 bil holde seg litt i verdi i fremtiden eller går det til nulls slik som med E39.

syns ikke det var lenge siden E39 M5 lå til 400++ og nå får man en 99mod på skilter for 240.000 .- ca.

Alle linkene dine fungere ikke.

 

Som bmw cab skriver så synker nok alle biler, men du vil ikke bli lei deg om du kjøper en M5, for dette er en knall kjekk bil(beste bil jeg har kjørt, med tanke på komfor og rask bil, tror ikke det er noen bedre :-) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele mobile24 siden tuller litt ikveld ser det ut for, linkene virket før vertfall.

 

Godt du er fornøyd :) En Touring hadde vert en drøm men det blir fort noen hundre dyrere enn en eldre Sedan.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linkene fungerte nå ja :-)

 

Synest dem var litt langt kjørt. Men dem var "billige" :-)

 

Vet ikke hva jeg hadde valgt, men det er vel litt mye barne sykdommer på 2005 modelene?

 

Ellers så har den som har kjørt mest (den sorte), kanskje mer utstyr enn den andre grå M5`en, men (den sorte) er allfor mye kjørt, men billigst.

 

Usikker på hva jeg hadde valgt av dem, men touringen har det beste anlegget og nyere, og er nyest av dem du har valgt ut. Litt mye kjørt og dyrest. Men tror jeg hadde gått for denne, da det er mer brukervennlig, men allikevel en rå kjøremaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eksemplene var mest for å vise hvor "billig" man kan få dem med høy kilometer og 05mod, har ikke vurdert noen av dem særlig nøye sånn sett.

Hvor mange eksemplar er produsert av touringen?

 

''Personlig syns jeg touring er penere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med tanke på det er siste selvpustende m5 har jeg litt tro på at disse vil ha en viss verdi når di blir eldre også.

Hvordan er disse å forsikre, husker jeg måtte ut med 10 12 for kasko på e34 m5 for noen år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange biler av denne type er mye langkjørt i tyskland sammenliknet med norge, noe som jo er en fordel for deg som kjøper.

så km i seg selv er ikke såå kritisk, mye mer å si hvordan bilen er holdt.

 

Var det ikke sånn at biler eldre enn 10 år skulle bli billigere å importere kontra gamle måten hvor bruksfradraget stoppa på 10 år?

Eller har jeg missforstått?

 

Dette er biler som fort kan lønne seg å ta på alternativ beregning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verditapet for e60 M5 frykter jeg kan bli stort, grunnen til det er at den er en co2 bombe som gir store utslag i avgiftene.

Med økning på avgiftene på co2 og nedgang på hk, er vinneren den nye M5 med bare 232g/km mot e60 M5 på 344g/km.

Det er bare å glede seg, om ikke lenge får man en F10 M5 til 750-850 000,-

De nye avgiftene slår også positivt ut for nye M3 med bare 195g/km og 431hk.

Imens får vi som sitter på disse co2 bombene kose oss, og ta det som det kommer.

Jeg gleder meg uansett til å plukke ut min V8 M5 til våren.

 

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt e60 M5 og har fulgt godt med på prisene.

For ett år siden fikk du en rimelig bil til 700.000,-. Idag får du nok en til 600.000,-.

De godt utstyrte og "beste" bilene vil alltid holde seg bedre i pris.

 

Problemet er bare; Bilene blir ikke solgt! Nesten uansett hvor langt ned i pris selgerne går (Innenfor rimelighetens grenser). Slik jeg ser det gjelder dette for alle biler med høy effekt og høyt drivstoff forbruk (X5, Cayenne, RS6, RS4, M3, Q7 osv osv). De bare ligger og ligger ute på markedet. Se hvordan det har gått med e39 M5, så tror jeg du har litt av fasiten for hvordan det går med e60/61 M5.

 

Skal du kjøpe en sånn bil, må du akseptere å tape flere hundretusen ila noen år. 

 

Når det er sagt er det ingen annen bil i verden jeg heller ville tapt penger på enn en M5 med V10. Grommere blir det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet før. Verditap på en bil får man uansett hvordan du snur å vender på det. Men da må man sette vekk verditapet og tenke litt logisk. Og tenke at jeg har da faen meg hatt det jævlig gøy med bilen i de årene jeg har hatt den i min eie. Det verste verditapet tar jo første eier som kjøper bilen ny, og så kommer det ett ganske stort verditap for eier nr 2, før prisen står stabilt i noen år til det kommer ett nytt verditap. I bunn å grunn, bil er en risikosport :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro med tilbakemeldinger fra folks om faktisk har hatt slike  \:D/

 

Jeg ser selvsagt ikke for meg å "tjene" penger på en M5 om jeg hadde kjøpt en. Men det er morro å høre andres syn på saken, i og med at det er produsert såpass få E61 M5 ser jeg for meg det kan bli en kommende klassiker.

Det er jo bare å se på E34 M5 som ble importert som delebiler i mengder, di få som er igjen nå i Tyskland stiger bare i verdi, for ikke å snakke om E28 M5, Alt som det står Alpina på osv.

 

Mulig jeg ser for lyst på det, men at en M5 er mindre verdt om feks 10år enn en annen BMW i samme prisklasse ved kjøp idag tro jeg ikke.

 

Har du tak over hodet, mat på bordet, klær til ungene, råd til en ferie innimellom og ikke minst råd til forsikring - og fortsatt råd til en e60/e61 M5, ja, da er det bare å gå i butikken:-)

 

Joda, hus med lite lån, ingen bil lån osv.. alternativer er jo en sliten E60 diesel og et lektetøy utenom.. hyggelige priser på eldre E46 M3 også selv om det er heeelt noe annet  :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo bare å se på E34 M5 som ble importert som delebiler i mengder, di få som er igjen nå i Tyskland stiger bare i verdi, for ikke å snakke om E28 M5, Alt som det står Alpina på osv.

 

Det tok over 20 år før verditapet bremset opp på E34 M5 på tross av at det er en sjelden bil. Verdiøkningen er marginal eller ingen- driftskostnadene ødelegger det regnestykket. Man får bra 3.8er utenfor Norge for 50-70 000 kr. I Norge er de få originale E34 M5ene som finnes ganske tungsolgte...

Så med andre ord vil nok ikke verditapet til en E60 M5 stoppe opp før rundt 2030 en gang. Blir neppe god butikk uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...