kårekloak Skrevet Januar 12, 2014 Skrevet Januar 12, 2014 Har en e34TDS touring med H&R 45/10 senkefjærer på. Demperne er originale og gamle, og trenger absolutt å bli skiftet ut snart. Regner med at jeg bør kjøpe dempere som er litt kortere enn originale siden jeg merker at disse har fått mye kortere vandring enn de hadde før jeg senket.! Noen som har anbefaling til hvilke dempere jeg bør velge til denne bilen siden den er senket? PS: Ønsker ikke alt for stivt!
Azeton Skrevet Januar 12, 2014 Skrevet Januar 12, 2014 Bilstein b8 dempere ? Har kjørt endel med det og fungerer bra
lierbimmer Skrevet Januar 13, 2014 Skrevet Januar 13, 2014 Bilstein b8 eller spax psx kan anbefales. hadde spax på min e34. veldig fornøyd med de. hardhetsjusterbare
kårekloak Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Skrevet Januar 13, 2014 Bilstein høres ut som et sikkert valg! Søkte litt på B8 og ser disse er kortere enn originalt, mitt i blinken! Når det gjelder andre merker som Spax og Gaz, så er vel disse vanskelige å få gjennom en eu-kontroll siden de ikke leveres med TUV papirer..?
lierbimmer Skrevet Januar 13, 2014 Skrevet Januar 13, 2014 dempere går gjennom, det er fjærene de ser på. kjører med b8 på min e46. veldig fornøyd, men savner justeringa fra spax
kårekloak Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Skrevet Januar 13, 2014 dempere går gjennom, det er fjærene de ser på. kjører med b8 på min e46. veldig fornøyd, men savner justeringa fra spax Okei, da er det ikke problem. Bør jeg kjøpe B8 bak også, eller med original lengd siden den kun er senket 10mm bak..?
kårekloak Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Skrevet Januar 13, 2014 Og hva med tårnlager, bør jeg kjøpe bilstein tårnlager eller rekker det med originale?
lierbimmer Skrevet Januar 13, 2014 Skrevet Januar 13, 2014 tårnlager bak er en STOR svakhet, spesielt med senket/stiv bil. bytt disse til en forsterket type så slipper du problemer. gs bildeler skal ha en god forsterket type, men har ikke prøvd disse selv. byttet 2 ganger på min på kort tid da jeg var gjerrig og kjøpte de billigste fra koed. byttet så til bilstein tårnlager bak, disse gikk ikke i stykker, men brukte de ikke så lenge før jeg solgte E34-en. er du sikker på at den bare senker 10mm bak, har du målt? isåfall holder det med orginal lengde på demper.
kårekloak Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Skrevet Januar 14, 2014 Har ikke merket noe til dette ennå, men regner med at det lønner seg å bytte når jeg først må ned med fjærbeina. Har ikke målt, men synes den forandret seg svært lite fra de originale fjærene. Mulig den ikke forandret seg noe som helst siden de originale sikkert har sittet der siden desember i 1995 Hvordan merker man egentlig at disse lagerene er utslitt..?
lierbimmer Skrevet Januar 14, 2014 Skrevet Januar 14, 2014 dunkelyd når de er helt ferdig. ta av hatthylla så kan du ta en titt mens du kjører så ser du hvor mye de beveger seg. det er når du får på stivere dempere de ryker. det er uansett idioti og ikke bytte dem når man bytter dempere. koster ikke mange kronene.
kårekloak Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Skrevet Januar 14, 2014 Da blir det nye tårnlager. Tenkte å bestille dempere fra car-parts24, er mye billigere enn både koed og GS. Eneste minuset er at de har bare lager av original kvalitet. Et spørsmål, siden den ikke er senket men ca 10mm bak, blir det da B6 demperne jeg må gå for..?
lierbimmer Skrevet Januar 14, 2014 Skrevet Januar 14, 2014 gs har 50% på bilstein. 2stk b6 bak til e34 igjen på lager. 1000kr stk. løp å kjøp på 10mm ville jeg nok prøvd b6, hva slags fjærer kjører du med? meyle HD er bra greier. disse tårnlagerne burde være ok. ikke glem ny fjærgummi om du ikke har byttet disse.
kårekloak Skrevet Januar 19, 2014 Forfatter Skrevet Januar 19, 2014 gs har 50% på bilstein. 2stk b6 bak til e34 igjen på lager. 1000kr stk. løp å kjøp på 10mm ville jeg nok prøvd b6, hva slags fjærer kjører du med? meyle HD er bra greier. disse tårnlagerne burde være ok. ikke glem ny fjærgummi om du ikke har byttet disse. Som det står øverst så kjører jeg med H&R fjærer. 45mm framme og 10mm bak. Ny fjærgummi og tårnlager vil bli tatt med
kårekloak Skrevet September 4, 2014 Forfatter Skrevet September 4, 2014 Noen som har formeninger om denne kombinasjonen? Har kjørt en stund med det nå men er ennå ikke tilfreds. Synes bilen blir helt perfekt å se på, men er alt for stiv, og demperene er jo omtrent like lange som de orginale og "bunner" veldig raskt.. :\ Forslag til andre dempere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå