Gå til innhold

JOM blueline bmw e39 sedan, erfaringer

mhaanes
 Share

Anbefalte innlegg

Min aller første tråd på bimmers, så vennligst flytt tråden hvis dette er lagt feil :)

Har funnet litt info om senkesettet på forumet, men få som skriver erfaringer når det gjelder e39.

Hvordan er kjørecomforten i forhold til andre budsjett-coilovers?

Hvordan justere det så høyden blir nøyaktig lik på samme aksel?

På en 4-hjulskontroll, er det nok camber å justere på for å få den innenfor grenseverdiene på en kontroll? tenker i forhold til at jeg ikke vil ha masse negativ camber og mye dekkslitasje

Hvordan er kvaliteten og holdbarheten på et slikt sett?

Hvor mye senk er lovlig i følge tüv, og noen som har hatt problemer med godkjenning?

Er det flere deler som er nødvendig å bestille sammen?

Vil det være nødvendig med nye topplagre når de som er montert er ok?

Kanskje litt rotete spørsmål, men håper noen har noen gode svar å komme med :)

( gjelder altså dette settet, http://trolltuning.com/index.php/product/view/482/957 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt JOM på min e36 325, synes JOM settet er mest bang for the bucks i forhold til de andre "billig" coiloverene, nå har jeg dog ikke hatt erfaringer med jom på e39 men går ut ifra at det er av stort sett det samme :)

høyda justerer du etter eget ønske med en c-nøkkel som følger med i coiloverkittet, ganske simpelt, du skjønner det nok når du opner eska :P

vil annbefale og handle hos www.parts24.no , fine priser på JOM coilovers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jom var ubrukelig på e90 :) ikke prøvd det på e39

Supersport på e46n liker jeg myye bedre.

ubrukelig på hvilken måte? skjønner at det ikke kan sammenlignes med bilstein/kw og andre dyrere sett, men ønsker et som fungerer OK, i og med at jeg er lærling så må "stylinga" utføres på økonomisk vis :) planen er å få bilien noe lavere til sommeren, men vil ikke ha noe som ryker etter et halvårstid med bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke lavt, får å få den noenlunde lav måtte jeg fjerne hjelpefjører foran(ble fortsatt ikke lav nok) og da ble den helt ubrukelig stiv foran, bak var den for myk(Fjerna justeringsklossene på fjørene her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...