Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det lar seg gjøre å bygge om en engelsk e46 m3 til venstrerattet og få det godkjent hos BT?

Altså registrere en engelsk bil?

Skrevet

du må vel bytte frontlykter, men er ikke noe problem å godkjenne høyrestyrte biler som jeg fikk intrykk av hos tollvesenet.

Derrimot å bygge om kommer litt an på om du må gjøre noe inngrep i torpedoveggen, må du ikke det så setter du bare bilen opp til en standard spec ved simpelt

deleskifte, noe jeg tviler på at de krangler på.

Send en mail til om og oppbyggnings avdelingen og hør hva de har å si.

Skrevet

Er dette jeg tenkte på. Jeg ser i delekatalogen at det er forskjellig toroedovegg på høyre og venstre styrt samt braketten til rattet sitter på motsatt side. Tannstang og diverse tilbehør, pedaler og lykter er det jeg kan tenkte meg må byttes.. Men hva er minst jobb; bygge om en norsk bil, eller bygge om en engelsk? Ut ifra at man har en engelsk som utgangspunkt...

Marius

Skrevet

Vet ikke hva som er minst jobb ut i fra bt sitt hensyn, den ene må du bevise at karrosseriet tåler belastningen til en m3, den andre må du bevise at du ikke kapper og sveiser om torpeden for mye.

du trenger tannstang, nedre rattstammen, dashbort, med ramme, og ned til midt på midtkonsollen, teppet er forskjellig, dørtrekket er noe forskjellig, må vel også "flippe" over ledningsnettet så førerdøren blir den med speilstyringen osv. kan hende en LHD coupe er kansje enklere å bygge om da disse bilene er relativt modul-basert el-messig. så du kan oppgradere bilen med m3 delene rimelig enkelt.

(ang styringen, m3 har en annen kvikkere tannstang enn vanlig e46, så blir best om du bruker en m3 tannstang.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...