MariusRoren Skrevet Januar 16, 2014 Skrevet Januar 16, 2014 Er det noen som vet om det lar seg gjøre å bygge om en engelsk e46 m3 til venstrerattet og få det godkjent hos BT? Altså registrere en engelsk bil?
MariusRoren Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Skrevet Januar 18, 2014 Er det ingen som har bygget om en hørerattet bil til venstre og godkjent eller har informasjon om det?
Jan E-28 Skrevet Januar 18, 2014 Skrevet Januar 18, 2014 Det går høyrestyrte på norske skilt. Vil tro det går fortsatt å få til?
Teigland Skrevet Januar 19, 2014 Skrevet Januar 19, 2014 du må vel bytte frontlykter, men er ikke noe problem å godkjenne høyrestyrte biler som jeg fikk intrykk av hos tollvesenet. Derrimot å bygge om kommer litt an på om du må gjøre noe inngrep i torpedoveggen, må du ikke det så setter du bare bilen opp til en standard spec ved simpelt deleskifte, noe jeg tviler på at de krangler på. Send en mail til om og oppbyggnings avdelingen og hør hva de har å si.
MariusRoren Skrevet Januar 19, 2014 Forfatter Skrevet Januar 19, 2014 Er dette jeg tenkte på. Jeg ser i delekatalogen at det er forskjellig toroedovegg på høyre og venstre styrt samt braketten til rattet sitter på motsatt side. Tannstang og diverse tilbehør, pedaler og lykter er det jeg kan tenkte meg må byttes.. Men hva er minst jobb; bygge om en norsk bil, eller bygge om en engelsk? Ut ifra at man har en engelsk som utgangspunkt... Marius
Teigland Skrevet Januar 19, 2014 Skrevet Januar 19, 2014 Vet ikke hva som er minst jobb ut i fra bt sitt hensyn, den ene må du bevise at karrosseriet tåler belastningen til en m3, den andre må du bevise at du ikke kapper og sveiser om torpeden for mye. du trenger tannstang, nedre rattstammen, dashbort, med ramme, og ned til midt på midtkonsollen, teppet er forskjellig, dørtrekket er noe forskjellig, må vel også "flippe" over ledningsnettet så førerdøren blir den med speilstyringen osv. kan hende en LHD coupe er kansje enklere å bygge om da disse bilene er relativt modul-basert el-messig. så du kan oppgradere bilen med m3 delene rimelig enkelt. (ang styringen, m3 har en annen kvikkere tannstang enn vanlig e46, så blir best om du bruker en m3 tannstang.)
Enoksen Skrevet Januar 20, 2014 Skrevet Januar 20, 2014 Tror ikke du får skiltet bil med ratt på høyresiden lengre, tror det er lettere å bygge om til Norsk bil iværtfall.
MariusRoren Skrevet Januar 20, 2014 Forfatter Skrevet Januar 20, 2014 Ja, har grunn bestemt meg for det nå.. Marius
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå