OleFolkvord Skrevet Januar 20, 2014 Share Skrevet Januar 20, 2014 Hei. Har funnet meg en ganske SÅ fin E24 til en grei pris i USA som frister å få hjem til Norge Jeg hadde meg en telefon med statens vegvesen som sa at jeg måtte ha godkjenningspapir ifra BMW på bilen. Snakket med Bavaria, og de kunne ikke hjelpe meg. (Dette var Bavaria bryne) Noen av dere som har vært borti noe lignende og vet hvor jeg kan få godkjenningspapir? Takker for svar Ole Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Januar 20, 2014 Share Skrevet Januar 20, 2014 Kan ikke se hvorfor du må ha godkjenningspapirer fra BMW for å ta inn denne bilen, med mindre det er en bil det ikke er blitt solgt noe av i Norge. For om det er en litt std E24 så er det jo flere med skilt å dette er noe de burde/ skal ha i arkivet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleFolkvord Skrevet Januar 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2014 Visste ikke om det kanskje hadde noe med at den er ifra USA og ikke er veteran enda ? ellers så måtte jeg få den godkjent helt orginal, men da hadde jeg ikke lov å endre noe etter på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Januar 20, 2014 Share Skrevet Januar 20, 2014 Burde ikke ha noe med at den er / ikke er veteran hvertfall. Men USA, nå er ikke jeg helt sikker på hvilken side av veien de kjører på / rattet er på. Men ser ikke at det skulle være noe problem er jo endel California importerte amerikanske biler her i landet også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 20, 2014 Share Skrevet Januar 20, 2014 Jeg har forstått det slik at amerikanske biler ofte har mindre informasjon i vognkortet enn f.eks tyske og at det derfor kan være litt mer jobb å få godkjent, men det virker ikke som det er noe folk sliter med. Det heter seg man må ha et COC dokument, men dersom dette ikke kan fremskaffes holder det å enkeltgodkjenne bilen mener jeg. Dersom det utenlandske vognkortet er noe mangelfullt bør det la seg gjøre å få tak i dette via BMW ved hjelp av chassisnummeret. Anbefaler å kontakte BMW Norge istedet for forhandlerene, vil tro de sitter på mer informasjon. Du kan lese mer om import av bil her: http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=196333 Det er en stund siden jeg "satte meg inn" i dette så mye har blitt glemt merker jeg, må lese gjennom der selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet Januar 20, 2014 Share Skrevet Januar 20, 2014 Først og fremst e24 er nydelige biler, verdien går opp for tiden på de bilene. Løp og kjøp! Etter hva jeg har skjønt er coc krav kun på biler nyere enn 2000. Du må ha registreringspapirer og kontrakt på bilen. Altså orginal Title og Bill of Sale! Hvis du trenger ekstra papirer på at bilen fra bmw med div. Hør med bmw Norge eller bmw group i Tyskland. Biler det er vanskelig å regge i Norge er de med rattet på feil side, men det gjelder mest japser... Pass også på at det ikke er salvage title på bilen, da kan ikke bilen regges! Grunnet i USA er de strenge med tidligere ulykkesbiler og de får ikke brukes på vei igjen som i Europa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleFolkvord Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2014 Tusen takk for svar! Får vel bare prøve vegvesenet igjen kanskje jeg får snakket med noen andre denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå