Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen spørsmål. Har fått i en E30 i god stand, 1984 mod. Står en m10b16 forgasser motor i den og vil bytte til rekke 6.

Er det plug and play å montere rekke 6 ned i den e30'en?

Er det noe forskjell med montering av preface motoren og facelift motoren?

Må girkassen, mellomaksling byttes osv?

Mvh Andreas

Skrevet

er vel ingenting som er helt 100% plug and play, men det som er vesentlig her er åssen rekkesekser du skal gå for.

hvis du setter nedi en M30 motor så passer jo dette rett på m10 kasse og svinghjul (men da må du får kjøpt noen motorfester, "ebay" da e30 aldri kom med m30)

og m20 da må du bytte kasse osv også.

og m50 er en del mer jobb igjenn,hehe (har ikke snøring på åssen det er og montere heller)

å hvis du skal gå for noen for for M3/M5 motor så må du vertfall smi litt mer,hehe(dette har jeg heller ingen monteringserfaring med)

men på både m20 og m30 er det jo veldig lettvint elnett da, lett og koble opp.

å ja på m20 så er det litt forskjeller om det er preface eller facelift motor, men konkret hva som er forskjell veit jeg ikke helt.

Skrevet

har ikke så mye peiling på e30 at det gjør noe nei, men har da fått meg meg litt

elnettet i bilen må vel ikke byttes uansett, men du må få ordna deg en overgang fra motor til elnett kontakt til bilen om du skal ha m30 og , hvis jeg skal tippe så passer sikkert m20 preface motorelnett kontakta rett på bilens elnett,  og jeg TROR hvis du da skal bruk elnett fra en facelift m20 så må du ordne en overgang da også(mulig jeg tar feil her, men mener det er noe sånt )

koster ca 1000-1500 for et sett custom motorfester for å ha m30 i e30 på ebay.

Skrevet

uansett hvem m20 eller m30 du velger, så er det veldig lett og få elnettet på motoren til og funke :-) er bare snakk om at motornett ontakta ikke passer i bilenskontakt,men dette finner du masse om på nettet,f,eks google

Skrevet

enklest er nok m20, med tanke på at det er maaaange som turbokonverterer disse, og motor og gear til m20 er også billigere i innkjøp.

men derimot hvis du går for en m30b35(en del tyngre motor,men du for en sterk motor i forhold)

så har du jo en del mer effekt da,

men derimot hvis du bruker en m30b25 så er jo det faktisk mindre futt i den en f,eks m20b25

mye lettere og billigere å få tak i brukt m20 turbo stæsj, og mye billigere. en om du skal ha m30 med turbo

og jeg vil så aboslutt tro det er mulig å få godkjent en m20 turbo i e30 , da de orginalt kom med m20 (kan hende du sliter litt pga vekt,dette sitter ikke jeg med nok info på vedrørende og bygge om fra 4cyl til 6cyl og godkjenne det i e30)

er en del verre og få en m30 godkjent i e30 da den kom aldri med det.

men dette står det masse om inne på forumet her, for det er så sykt mange e30 turbo entusiaster her så du vil ikke tro det,hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...