Hauso Skrevet Januar 21, 2014 Skrevet Januar 21, 2014 Hei hå! Long time no see! Kjøpte meg en e46 her i forrige uke. Bytta dynamo på den, samt filter, plugger og olje. Både før og etter jeg skifta olje blinker det innimellom en gul oljelampe inni dansen der. Den lyser i ca 10 sekunder før den slukker. (Riktig mengde olje på den) noen som kan forklare meg hva det er? Bør jeg la faenskapet stå, eller kan jeg kjøre? Kan nevnes at den har gått 170.000 km og har servichefte frem til 145.000 km. Forøvrig en ålreit bil. BMW, er det noen måte jeg kan nullstille serviceindikatoren på bilen sjøl? Hilsen Magnus
Hauso Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Skrevet Januar 21, 2014 Inni dashen skulle det stå. Jævla ipad!
Daniel80 Skrevet Januar 21, 2014 Skrevet Januar 21, 2014 Både før og etter jeg skifta olje blinker det innimellom en gul oljelampe inni dansen der. Den lyser i ca 10 sekunder før den slukker. Bør jeg la faenskapet stå, eller kan jeg kjøre? Hilsen Magnu Gul oljelampe som lyser noen sekunder etter oppstart indikerer at Olje-nivåmåleren er defekt. Ikke noe farlig, men du vil da ikke få beskjed om oljenivået synker under minimums nivået. Oljetrykksmåleren fungerer fremdeles, så du vil få rødt lys om oljetrykket forsvinner, men da er det snakk om sekunder før motoren skjærer seg, så da haster det med å få stoppet maskineriet Gul= Noe defekt men du kan kjøre Rød= Stopp ASAP Olje-nivåmåleren er en forholdsvis enkel og rimelig sak og bytte selv, og det er lurt å gjøre det ved oljeskiftet siden du må tappe av all oljen
Hauso Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Skrevet Januar 21, 2014 Kult. Det var det jeg fant ut i mellomtida. Takker for svar, tut og kjør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå