Gå til innhold

Vurderer kjøp av e39 525d

Hopen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker på å kjøpe en 2003 525d automat touring.

Bilen har msport pakke og er bra utstyrt. Kmstand på ca 165.000km.

Er det noe spesielt må se etter på disse bilene?

Hva mener dere en slik må ligge i pris idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljelekasjer blandt annet i servopumpa, også ved kompressoren til aircondition, er det fuktig olje der, så kan det tyde på lekasje fra topp. Rust er jo en grei ting og se på, da i kanaler, er ikke sikkert det er det på den, men kan være, også under dører, bakluke, framskjermer ved panser og på panser. Så får andre komme med litt mer å se på, det er de tinga jeg ikke så på E39en jeg hadde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljelekasjer blandt annet i servopumpa, også ved kompressoren til aircondition, er det fuktig olje der, så kan det tyde på lekasje fra topp. Rust er jo en grei ting og se på, da i kanaler, er ikke sikkert det er det på den, men kan være, også under dører, bakluke, framskjermer ved panser og på panser. Så får andre komme med litt mer å se på, det er de tinga jeg ikke så på E39en jeg hadde :P

Okei :)

Har en 98 523 fra før, men den har jeg ikke gjort annet enn å bytte deler på iløpet av de 2åra jeg har hatt den. Knapt fått fikset en ting før noe nytt dukker opp.

Men håper på at feceliften er litt bedre :) så lurer jeg litt på hvordan den dieselmotoren og automatkassen er på disse? er det holdbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om automatkassa holder på diesel veit jeg ikke, men vill tro det er noe av det samme. Begynner den og gire forseint/tidlig f.eksempel, hjelper det bare og flushe olja og fylle på ny, burde gjøres ved ca 200,000km, kommer an på hvordan bilen er brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...