Gå til innhold

Eksos ut av oljepåfylling!? E46 318i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en 1998 BMW E46 318i hvor det tyder på at det kommer eksos ut av oljepåfyllinga.. Når jeg tar av oljetoppa mens motoren går så merker man at det er litt ''vakum'' på motoren, å det durer godt samt at det blåser luft/eksos ut. Sett bort fra dette så er bilen i veldig bra stand. Ingen ulyder eller problemer med motor. Samt heller ikke olje i vann eller vann i olja. Ser ut til at ekspansjonstank lekker vann, men tror ikke dette har noe med saken å gjøre. Etter at disse 2 problemene har dukka opp så har ikke bilen blitt kjørt med.

Noen som vet hva eksosen kan komme av? Jeg personlig tror ikke at det er toppakning som er defekt.

Skrevet

Er du sikker på at det er eksos og ikke trykk fra veivhuset?   Hvis ventilasjonen er tett vil det bli trykk i motoren og den kan blåse oljedamp ut av påfyllingen.

At den gjøre et lite dypp i turtallet og suger\blåser litt uten lokket på er vel normalt.

At ekspansjonstanken lekker er et normalt problem,plasten blir sprø og hard med årene.

Skrevet

Om det er eksos er jeg ikke 100% sikker på nei. Men det blåser bra opp, å spytter litt olje. Durelyden som er når oljetoppa er av minner veldig om frieksos lyd fra foreksempel eksosmanifold. Men da høres det jo igrunn ut som at det kan være veivhuset da!? Hvor ligger eventuelt dette?

Skrevet

Veivhuset er i bunnen av motor der veiva sitter.

Her må det være lufting og slangen går som regel opp under innsuget og inn på luftfilterboksen. 

Hvis du går inn på gsbildeler.no og skriver skiltnummeret ditt,kan du se på delefilmene der ang. veivhusventilasjonen.

• 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...