Gå til innhold

Middel mot rust på bremseskiver.

q1337
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Ettersom at M550´n knapt blir brukt i lengre perioder nå lurer jeg på om det finnes noe middel til å bevare bremseskivene når den står i ro? Når den står opptil en mnd. i ro til tider ser jeg for meg at det kan være gunstig at skivene ikke står å ruster.. Bilen blir vasket og satt i oppvarmet garasje, men både estetisk og bruksmessig vil jeg anta at det beste ville vært å gi skivene en overhaling. Dette gjelder forsåvidt de andre bilene også, men det er først og fremst denne som står i ro lengst. Å ta den ut å kjøre en tur for å få bort rusten er heller ikke gunstig, da dette fører til at bilen blir full av saltlake - og dermed må vaskes igjen.. Har forsøkt å søke litt, og vært innom Detailers Club - men fant ikke noe. Noen som har tips? Vil anta dette gjelder flere her inne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hadde vært forsiktig med å kline inn bremseskivene med noe som helst egentlig, men skulle du absolutt prøve det så husk at skivene har to sider. Bare ikke kjeft på meg når bilen ikke stopper.. :D Viss du er av typen som vasker bilen skinnende ren før du setter den inn, så vil jeg prøvd å bruke bremsene litt rett etter vask. Bare så de blir varme og tørker før du setter bilen i garasjen.  

Dette høres kanskje ut som galskap, men når det er kaldere enn 0 grader så "ruster" det egentlig ikke av betydning. Har du da oppvarmet garasje får du et luksusproblem.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...