q1337 Skrevet Januar 22, 2014 Share Skrevet Januar 22, 2014 Hei! Ettersom at M550´n knapt blir brukt i lengre perioder nå lurer jeg på om det finnes noe middel til å bevare bremseskivene når den står i ro? Når den står opptil en mnd. i ro til tider ser jeg for meg at det kan være gunstig at skivene ikke står å ruster.. Bilen blir vasket og satt i oppvarmet garasje, men både estetisk og bruksmessig vil jeg anta at det beste ville vært å gi skivene en overhaling. Dette gjelder forsåvidt de andre bilene også, men det er først og fremst denne som står i ro lengst. Å ta den ut å kjøre en tur for å få bort rusten er heller ikke gunstig, da dette fører til at bilen blir full av saltlake - og dermed må vaskes igjen.. Har forsøkt å søke litt, og vært innom Detailers Club - men fant ikke noe. Noen som har tips? Vil anta dette gjelder flere her inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet Januar 22, 2014 Share Skrevet Januar 22, 2014 Noen som vet ved hvilken fuktighet slik rusting nesten vil opphøre? Vil tro en Carcoon m. avfukter kan hjelpe langt på vei? Koster ikke mye, og spesielt ikke opp i mot en såpass bil det er snakk om her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 Hadde vært forsiktig med å kline inn bremseskivene med noe som helst egentlig, men skulle du absolutt prøve det så husk at skivene har to sider. Bare ikke kjeft på meg når bilen ikke stopper.. Viss du er av typen som vasker bilen skinnende ren før du setter den inn, så vil jeg prøvd å bruke bremsene litt rett etter vask. Bare så de blir varme og tørker før du setter bilen i garasjen. Dette høres kanskje ut som galskap, men når det er kaldere enn 0 grader så "ruster" det egentlig ikke av betydning. Har du da oppvarmet garasje får du et luksusproblem.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå