Wolfy Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 Hei, Har en E39 523iA som har en tendens til å gire "hardt" fra 5 gir til 4. Som å feste et tau i et fjell for så å gi bånn gass slik at tauet ryker. Girer heller ikke "jevnt" ved belastning f.eks i oppoverbakke fra 3 til 2. Girer jeg manuelt så lyser girkasse symbolet av og til. Når den girer hardt fra 5 til 4 gir er det vanligvis på flat vei og i nedoverbakke med turtall på +/-1500rpm. Angående 3 til 2 gir så er det som om bilen spinner, altså at den mister fremdrift, og ved nedbremsing så kjenner jeg at nedgiring til 2 så bremser den mye før den er i 2 og så går den normalt igjen. Er bare ved nedgiring disse symptomene viser seg. Er det lite olje? gammel olje? Skiftet olje i November 2012, og da var bilen gått 200 000km. Nå er den gått 234 000km. Hadde den inne på diagnose på grunn av girkasse symbolet (som viser at den er i nødmodus?) og da var det feil på en ABS sensor. Har også opplevd det at girkassen ikke finner giret f.eks etter en lang oppoverbakke der jeg ligger jevnt på 2300rpm, har ikke hatt dette problemet i nyere tid. Det ble byttet girkasse på bilen når den var gått 130 000km. Kan det være at den må kalibreres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Kassa er adaptiv,den kalibrerer seg selv etter din kjørestil,nullstill kassa med strømmen frakoblet 30 min,kjør pent en dag eller 2 ,har du samme feil etter dette så trengs det muligens en diagnose,kan være slitte lockup lameller.eller fortsatt en feil i abs systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå