Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er på utkikk etter pent brukt girkasse til denne. litt usikker, men trur det er 4hp22eh i denne. det kan vi finne ut.

Hei.

Det er ikke lett ä fä tak i bra kasser til sä gamle biler. Ofte en stor risiko.  Hvis du har M20B25 motor og vurderer ombygging til manuell kasse, sä kan det bli mye billigere og bilen blir ofte mer verdt.

Jeg har en manuell girkasse fra M20B25 med giroverföring og girkassebrakett. Jeg tror at jeg har slavesylinderen og, men husker ikke helt nä. Pluss at jeg har mellomakslingen som hörer til. Disse delene selges for 2.500 kr + eventuell frakt.Da trenger du pedalsett med clutchsylinder og girmansjett for manuell kasse.  Det er lett ä fä tak i. Jeg har et svinghjul du kan fä med pä kjöpet. Sä er det vel bare en clutch som gjenstär. Dette trenger ikke ä bli dyrt. Og du fär en sprekere og mer lettsolgt bil etterpä.

Jeg skal snart kjöre fra Stavanger til Östlandet. Kanskje helt til nord for Lillehammer. Da kan jeg ta delene med meg i bilen hvis du bor i närheten av kjöreruten. Det blir kanskje helgen 07.-09.02 eller uken etterpä.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Skrevet

Hei.

Det er ikke lett ä fä tak i bra kasser til sä gamle biler. Ofte en stor risiko.  Hvis du har M20B25 motor og vurderer ombygging til manuell kasse, sä kan det bli mye billigere og bilen blir ofte mer verdt.

Jeg har en manuell girkasse fra M20B25 med giroverföring og girkassebrakett. Jeg tror at jeg har slavesylinderen og, men husker ikke helt nä. Pluss at jeg har mellomakslingen som hörer til. Disse delene selges for 2.500 kr + eventuell frakt.Da trenger du pedalsett med clutchsylinder og girmansjett for manuell kasse.  Det er lett ä fä tak i. Jeg har et svinghjul du kan fä med pä kjöpet. Sä er det vel bare en clutch som gjenstär. Dette trenger ikke ä bli dyrt. Og du fär en sprekere og mer lettsolgt bil etterpä.

Jeg skal snart kjöre fra Stavanger til Östlandet. Kanskje helt til nord for Lillehammer. Da kan jeg ta delene med meg i bilen hvis du bor i närheten av kjöreruten. Det blir kanskje helgen 07.-09.02 eller uken etterpä.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Takk for tilbudet. Å bygge om fra automat til manuell er under vurdering, men har ingen plass å få gjort dette på.

Men sei gjere i fra vist du seller alt dette, er interisert i det vist eg skal bygge om.

Skrevet

Takk for tilbudet. Å bygge om fra automat til manuell er under vurdering, men har ingen plass å få gjort dette på.

Men sei gjere i fra vist du seller alt dette, er interisert i det vist eg skal bygge om.

Det er grei. Men det er ikke sä mye mer arbeid ä bygge om til manuell giring. Du mä uansett av med eksosanlegg, mellomaksling og aut.kassen, og mä enten fä bilen pä löftebukk eller pä höye bukker. Aut.kassen er vel en del tyngre og. Sä det er en fare at noe kan gä galt ved monteringen. Jeg ville absolutt ha fätt noen med girkassejekk og löftebukk til ä gjöre jobben, slik at ikke akslingen fär skjev belastning og ödelegger noe. Dette skjedde nylig med en bekjent av meg. Selv om han hadde löftebukk og girkassejekk. Han mätte bytte girkassen. Og som nevnt er det veldig irriterende hvis du bruker endel penger pä ä bytte aut.kasse og det viser seg at kassen ikke er bra. Vär i alle fall sikker pä at selgeren personlig kjenner tilstanden pä kassen.

Men jeg kan gi deg beskjed. Jeg legger nok kassen og akslingen ut for salg snart siden jeg skal snart ut og kjöre langtur og kanskje interesserte kjöpere bor i närheten av kjöreruten.

Hilsen Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...