ArnesenE46 Skrevet Januar 29, 2014 Share Skrevet Januar 29, 2014 Handla brått enda en e30 samma kvelden som snøen kom for fult her på østlandet.. Betalte 20 lapper for den med en gåen kasse(syncringer på 1, 2 og 3 gir) men fikk med en ny på kjøpet med utløserlager og mellomaksling. Denne var påtenkt som vinterbil denne sesongen, men var muligens litt helere og penere enn det jeg hadde regnet med til den prisen.. Så da handla vi like brått noen 17x10 og 17x8,5 Keskin KT1 sommerhjul til den også av en hyggelig kar oppe fra Røyse i håp om at den er like hel til våren;D 1988 E30 Org 320i facelift, zinnoberrot tror jeg fargen heter. står noe 40-40 senk på den som visstnok var nytt, supersport eller sprint eller hva det het. Var selvfølgelig noe rust her og der nederst på framskjermer osv som ikke er så uvanlig på disse gamle bilene, så skal ta en skikkelig runde når det nærmer seg tørr asfalt og fjerne det jeg finner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArnesenE46 Skrevet Februar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2014 Synes det var litt vel dårlig nærlys på denne, så plukka ut reflektorene/ projektorene og så fort at de var godt brente.. Så etter litt roting i garasjen fant jeg et par originale e46 coupe xenonlamper.. Tenkte rett og slett å "retrofit" disse xenon linsene i nærlyset på e30 lampene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArnesenE46 Skrevet Februar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2014 tenkte først å prøve å få montert kun selve projektoren og linsa fra e46 i original huset på e30'n slik at jeg beholder lys justeringen. legger ut flere bilder etterhvert! E46 projektoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Februar 13, 2014 Share Skrevet Februar 13, 2014 Fin bil i herlig farge! Ta godt vare på den, så ut som den var et sjeldent strøkent eksemplar. Peis på med flere bilder fra lykteombyggingen! Er spent på å se hvordan det blir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArnesenE46 Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2014 Da har jeg tilbrakt noen timer på arbeidsbenken med disse lampene og her er noe av framgangen og resultatet! Måtte lage utsparinger i e30 lampa på fire steder, der hvor skruene til e46 linsa sitter. Også måtte det litt knoting til for å få linsa til å sitte sentrert i e30 lampene, så da bøyde jeg til forskjellige midlertidige "braketter" bare så projektoren sto i ro mens jeg justerte. Deretter var det bare å ta mål ut ifra projektorens posisjon i forhold til de tre originale skruehullene til e30 projekroren, og lage noe som så bra ut og som passet i de orginale hullene. Så dette er IKKE sånn lampene og brakettene ser ut nå tilslutt!! bare midlertidig istedet for å teipe eller prøve å holde den i ro.. Ble ganske fornøyd med sentreringen av linsene Jeg hadde ikke plastringene som holder pærene i e46 lampene (bestilt)... Men ingenting man ikke løser med fire stk strips! Så sånn blir det når man er utolmodig på sluttresultatet;) Jeg tettet tilslutt rundt projektorene med varmebestandig silikon, så det er kun de originale lufte ventilene på lampene som er åpne. Lampene er nå montert og prøvd ut, og funker VELDIG bra! bare å stille inn lysposisjonen med de originale skruene på e30 husene, og kjøre! Jeg skal ta bilder av sluttresultat med braketter og silikon osv når det er lyst ute:) Tok et bilde med kun venstre side montert for å vise forskjellen på en brent halogen reflektor kontra e46 xenon. Balastene og tennerne fra e46 lampene ble festet i bunnen av lampene mot rammevangene, masse plass der i e30'n.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArnesenE46 Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2014 Ikke lett å se at det er gjort noe med disse..? e46 projektorene er også mye mindre enn de fra e30, så bygger ikke så mye ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArnesenE46 Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2014 Her ser man forskjellen på projektorene.. Ikke akkurat "bolt-on"! knudsen250190 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArnesenE46 Skrevet Mars 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2014 Fikk på sommerhjula.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå