Pesslaad Skrevet Januar 29, 2014 Skrevet Januar 29, 2014 Vurdere å bygge turbo på min 325 E36 med vanos til sommeren, og skal kjøre med org innmat. Sikter til maks 350hk ca, eller 0,7-1 bar. Blir å skaffe noen bruke dyser fra volvo eller saab og få fekzen til å lage en egnet turbochip om jeg bygger til turbo på bilen Årsker ikke å begynne å se igjennom mange tråder osv får å finne ut hvilken deler man skal gå får Noen tips til hva jeg burde gå før, og linker? Har også sett på dette kitet: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=37278227&searchQuery=bmw%20e36%20turbo Er sikkert ikke beste kvaliteten osv, men funker vell kanskje greit nok eller?
ok17 Skrevet Januar 30, 2014 Skrevet Januar 30, 2014 budsjett og hvor mange tommeltotter? stig. reagerte på dette 1
Pesslaad Skrevet Januar 30, 2014 Forfatter Skrevet Januar 30, 2014 Vell i og med at jeg ikke sikter til så alt før mye hester, så trenger jeg ikke det aller mest heavy duty shit liksom Men 22-30 000,- maks Tommeltotter?
Pesslaad Skrevet Januar 30, 2014 Forfatter Skrevet Januar 30, 2014 Vell i og med at jeg ikke sikter til så alt før mye hester, så trenger jeg ikke det aller mest heavy duty shit liksom Men 20 000-30 000,- maks Tommeltotter?
stig. Skrevet Januar 30, 2014 Skrevet Januar 30, 2014 På 30.1.2014 den 0.55, Pesslaad skrev: Vell i og med at jeg ikke sikter til så alt før mye hester, så trenger jeg ikke det aller mest heavy duty shit liksom Men 20 000-30 000,- maks Tommeltotter? antall tommeltotter= hvor klønette du er ? hørt utrykket ti tommeltotter,? hehe
Pesslaad Skrevet Januar 30, 2014 Forfatter Skrevet Januar 30, 2014 Åja, hehe Aldri hørt det uttrykket før faktisk, men har en god del skru erfaring Turbo blir nytt for meg da, men lære så lenge man leve
stig. Skrevet Januar 30, 2014 Skrevet Januar 30, 2014 man får jo masse kit til m50 på ebay, ,det holder helt sikkert til 350 hk,
Skårholen Skrevet Januar 30, 2014 Skrevet Januar 30, 2014 Hvis du ikke gidder å lese om dette i en time hvordan skal du gidde å skru et kina kit i 100 timer som fortsatt funker dårlig i forhold til en brukt netics eller precision turbo?
lierbimmer Skrevet Januar 30, 2014 Skrevet Januar 30, 2014 hold deg unna ebay-shit. kjøp heller brukt ferdigtilpasset kit til din bil, større dyser og en skikkelig omprogramering i benk/landevei. ikke glem bredbånds lamda for å holde kontrollen.
Pesslaad Skrevet Januar 30, 2014 Forfatter Skrevet Januar 30, 2014 På 30.1.2014 den 12.28, Skårholen skrev: Hvis du ikke gidder å lese om dette i en time hvordan skal du gidde å skru et kina kit i 100 timer som fortsatt funker dårlig i forhold til en brukt netics eller precision turbo? En av grunnene er at jeg jobber ganske mye, fra morgen til kveld og er storsett bare hjemme i full fart og lager middag og så ut og jobbe igjen og til sengs når jeg kommer hjem. Ellers så har jeg småpauser som sånn nu og er inne på bimmers i full fart og skriver par innlegg med telefonen Og begynne å lese gjennom mange tråder blir noe forvirrenes da de ofte har forskjellige deler og gjerne som er egnet helt opp til 500-700hk som ikke jeg er ute etter. Så derfor håpet jeg at folk her inne kunne komme med tips og evt linker til turbo, intercooler, manifold, dumpventil, catch tank, div slanger osv.
Brian Skrevet Januar 30, 2014 Skrevet Januar 30, 2014 Hvordan skal du ha tid til turbo om du ikke har tid til og skrive på forum engang da? Tro meg, timene ruller avgårde som besatt når du først er igang. Hadde jeg skulle bygd et nytt budsjettoppsett i dag, så hadde jeg kjøpt et rimelig støpejernmanifold. Et rimelig støpejernmanifold har mindre sannsynlighet for og sprekke slik de fleste kinarøra som går igjen har en tendens til og gjøre. Et veldig potent SPA manifold får du for 2-3 lapper i usa + frakt, og disse holder evig. Turbo kan du enten gamble på kinaturbo som enten holder lenge eller ryker fort. Alternativt koster du på en skikkelig turbo evt holde utkikk etter en brukt holset turbo eller lignende. Intercooler kjøper du bare på torshov eller en annen plass de selger slikt. Kjøp rør som du trenger derifra også, de fleste kit inneholder bare fult av rør du ikke trenger i tillegg. Dumpventil funker det meste, men også her kan du få det du betaler for. Catch tank finner du også mange steder, evt så driter du bare i det og legger en slange bort en plass og rett ut i friluft. Slanger trenger du, både til tilførsel og retur til turbo, enten med nipler og slangeklemme, evt pressa koblinger/an fittings. Utenom det er det mye småtteri som fort blir en del som trengs, men som blir litt mer individuelt. Eksos, bbl, datasprut/chip, vakuumslanger, boostcontroller (mbc/ebc) ekstern/intern wastegate, målere etc etc. Blir fort mye mer også.
Skårholen Skrevet Januar 30, 2014 Skrevet Januar 30, 2014 Turbo - blocket, savarturbo og pure-pf, disse sidene pleier å ha flere Holset turboer ute til salgs hver eneste dag. Oljetilførsel til turbo - tess eller an fittings og slanger, begge funker. Intercooler - biltema eller annen rekvisitabutikk er godt nok veldig ofte. Grenrør - her er det er stor fordel å ikke kjøpe det billigste som finns. Chip/ Dataspurt - chip, Fekzen på forumet her kan hjelpe med chip tenker jeg. Eller du kan gå for datasprut da kan du nok bruke de aller fleste datasprut, men er noen som går for å være bedre enn andre her også. Dyser, på 6syl motor så regner man 1cc pr hk + 10% så skal du ha 350hk trenger du noen på 380cc minst, volvo sine r-dyser leverer litt over 400cc og funker fint. Wastegate - kommer ann på om du har integrert eller ekstern. Dette må også tas hensyn til ved kjøp av grenrør. Dumpventil - kjøp hva du vil nesten bare den ikke lekker, kjedelig om det skjer for da kan den slippe ut trykk eller trekke falskluft. Mtp turbo, så vet jeg at noen regner Radie av kompressorhjulet ganger med sin egen radie gange PI delt på 5. Hvis en turbo har 50mm komphjul så blir det altså - 25 x 25 x 3.14 / 5 = 490,625.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå