Peak Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Jeg vet det finnes mange import tråder på forumet, men mange begynner og bli rimelig gamle og utdaterte samtidig som at ting forandrer seg nærmest hvert år. Jeg sitter å vurderer om jeg skal ta inn en e36 coupé eller en e39 sedan fra Sverige. Hoved grunnen til at jeg ønsker å importere er at bilen jeg ønsker skal ha original M-Tech pakke utvendig og innvendig, som er rimelig sjeldent å få tak på innenfor Norges grenser. Dette er bilen jeg vurderer og importere. http://bytbil.com/bilar/bmw/525/6veq7jsg/A0SBUDIAAYkF.xADoAKFoA__! http://www.blocket.se/blekinge/BMW_320i_51377550.htm?ca=3&w=3 Spørsmål: Kan noen gi en ordentlig god DIY på hva jeg gjør før jeg drar ut døren hjemme og helt frem til bilen står i gården på norske skilt Er det lønnsomt og importere noen av disse? (Går fint om de ender 5-10 000 dyrere enn her hjemme) Hvis det er verdt det in my mind, hvilken beregning er mest lønnsom? Normal? Alternativ? Hvis normal beregning er mest lønnsom, forklar oppgavene jeg må gjøre for å få bilen på norske skilt. Hvis alternativ beregning er mest lønnsom, forklar oppgavene jeg må gjøre for å få bilen på norsk skilt. Håper det er noen som kan gi meg svaret på disse spørsmålene, slik at jeg får oppfylt ønsket mitt. Takker for fremtidige svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Mai 29, 2014 Share Skrevet Mai 29, 2014 Jeg lurer selv på å importere E39 530i touring fra Svergie. Utvalget er mye bedre på bensinfronten og manuell + M-sport er faktisk en mulighet hos søta bror! Eneste jeg lurer på er om disse bilene ruster akkurat like mye der borte som her hjemme.. Med vanlig avgifts beregning blir det dyrt og helt uaktuelt, men med alternativ beregning så blir det ca lik pris som det disse bilene ligger ute for i Norge. Problemet er da at jeg bruker prisene på tilsvarende jeg har sett finn.no. Hva som står i boka til tollvesenet er kanskje ikke like hyggelig.. Så jeg må sjekke opp hvilke tall jeg må forholde meg til før jeg går i gang med dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet Juni 3, 2014 Share Skrevet Juni 3, 2014 Import fra Sverige er ganske enkelt. De har samme systemet som i Norge med vognkort del en og to. Den ene delen kan du fylle ut eierskifteopplysninger, men her krysses det av for export - det er også viktig at det kommer frem i kjøpekontrakten at bilen skal eksporteres til Norge. Så er det bare å stoppe i tollen og gi de papirene på bilen - betal moms, kjøp prøveskilt (kan også kjøres på tollskilt i 30 dager). Jeg betalte moms på den lokale tollstasjonen i Ålesund - skal du ha skilt på bilen er det bare å vise den på BT i tillegg, så sender de varsel om registrering til tollvesenet, og de utsteder engangsavgiften som du må betale før du får skilt. Litt kjapt, men er ca slik., Alt før 2001 så lønner det seg utelukkende med alternativ fortolling.. sikkert nok på en 530i facelift også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå