kenrik Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 Hei.. Ingen feil på bremsene men ABS-lampen går på etter litt kjøring...akkurat blitt godkjent..så ingen feil på bremsene..kan det være sensorene på en av hjulene....elller en av to releer..i motorrommet...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 Er det kun ABS lampen som lyser? Eller får du opp feil på Antispinn også? Hvilken bil er det snakk om og hvilket årsmod? Høres ut som defekt ABS sensor. Er dessverre veldig vanlig å få den type problemer på dette tidspunktet i året. Be noen på forumet ta en diagnose test for deg. Sjekk linken under for å finne en som kan utføre diagnose-test i ditt område http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tr%C3%A5den-oppdatert-180313/ kenrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenrik Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2014 Hei.. Takk for svar...det er kun ABS som lyser...men skal få noen til å utføre diagnose..det er snakk om en 325i-94 mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 Regner med at du har antispinn forresten? Hvis ja, da er jeg usikker på hva det kan være. Anbefaler som sagt å ta en diagnose test for å finne feilen. har du forresten testet om ABSen fungerer som den skal? Er bare å bråbremse (helst på snø så du slipper å slite dekkene ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anjobanjo Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 Kan være dårlig kontakt, eller sensoren Airbaglampa mi lyser heletiden, og det kan være så enkelt at jeg har støvsuget under setet, så trenger ikke å være stort problem.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 kan også være dårlig kontakt ja. Men bør først ta diagnose, så slipper han å kaste bort tid på alt annet . hadde forresten vært litt bekymret om jeg var deg, anjobanjo. Smart å ha Airbag og annet sikkerhet i orden. Litt kjipt om den ikke fungerer om du er uheldig og havner i en alvorlig frontkollisjon. Frontkollisjon ender som regel sjeldent bra :/ Lurt å få det fikset, just sayin! Jeg har ingen bimmere å miste ! anjobanjo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenrik Skrevet Februar 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2014 Tviler på den har antispinn siden bilen går i Spania og ABS-bremsene funker,,,,den akkurat godkjent... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenrik Skrevet Februar 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2014 Takk, går jo an å prøve det oxo..takk for tipset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Om du har antispinn vil du ha en knapp ved sigaretttenneren kalt "ASC". Hvis ikke har du kun ABS . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Har samme probleme selv. Ulempen er den att om det er en av de 4 følerene som har gått kobles hele asc/abs systemet ut... og en annen dum ting er att på diagnosen så vil du få feilmelding ja, men ikke på hvilket hjul feilen er og det går ikke ann å se på føleren om den er gåen (snakker om min e46) så ved bytting av føler er det dumt å kjøpe en front føler om det er bak som er gåen hehe... Men abs følere en noe som går ved tiden uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenrik Skrevet Februar 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2014 Takk for svar men ingen ASC her...ingen snø heller... \:D/heldigvis.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenrik Skrevet Februar 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2014 Takk....skal på verksted på mandag...finner det vel ut der..timeprisen her i Spania er bare 300,- kr...så det går an å ha den på verksted... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Vet att på min koster det rundt 5-600 kr pr føler... er du heldig er det bare en føler... men om du har litt peng å rutte med så bytt alle. Så sparer du feilsøking og bytte av neste føler etter en stun Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anjobanjo Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 kan også være dårlig kontakt ja. Men bør først ta diagnose, så slipper han å kaste bort tid på alt annet . hadde forresten vært litt bekymret om jeg var deg, anjobanjo. Smart å ha Airbag og annet sikkerhet i orden. Litt kjipt om den ikke fungerer om du er uheldig og havner i en alvorlig frontkollisjon. Frontkollisjon ender som regel sjeldent bra :/ Lurt å få det fikset, just sayin! Jeg har ingen bimmere å miste ! Sant.. Men er ganske kjent at den lyser i alle slags modeller da så, men ja, vet aldri.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Februar 5, 2014 Share Skrevet Februar 5, 2014 Sant.. Men er ganske kjent at den lyser i alle slags modeller da så, men ja, vet aldri.... airbag lampa hadde vært førsteprioritet om jeg var deg . Og Traktortom2: Husker godt da abs sensoren røk på e46 stasjonsvognen min . Var på vei hjem fra Danmark turen. Bare noen minutter etter å ha krysset broen mellom København og Sverige sluttet plutselig speedometeret å fungere. Samtidig lyste hele dashbordet opp som et juletre med diverse feilmeldinger om defekt ABS, Antispinn + Håndbrekk. For å toppe det hele streiket GPSen (damn you Garmin!). Ble da en 10 timers kjøretur uten å vite hvor fort vi kjørte . Det var nervepirrende! Dagen etter fikk jeg tatt en diagnose test på nærmeste verksted, og fant ut at det var venstre bak ABS føler som var defekt. Fikk byttet føleren noen få dager etter, og alt funket igjen! . Husker dog ikke hvordan de fant ut at det var venstre bak. Tror dem fikk det opp på diagnosetesten om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå