Gå til innhold

ABS-lampen lyser

kenrik
 Share

Anbefalte innlegg

Er det kun ABS lampen som lyser? Eller får du opp feil på Antispinn også? Hvilken bil er det snakk om og hvilket årsmod?

Høres ut som defekt ABS sensor. Er dessverre veldig vanlig å få den type problemer på dette tidspunktet i året.

Be noen på forumet ta en diagnose test for deg. Sjekk linken under for å finne en som kan utføre diagnose-test i ditt område

http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tr%C3%A5den-oppdatert-180313/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har antispinn forresten? Hvis ja, da er jeg usikker på hva det kan være. Anbefaler som sagt å ta en diagnose test for å finne feilen. 

har du forresten testet om ABSen fungerer som den skal? Er bare å bråbremse (helst på snø så du slipper å slite dekkene ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også være dårlig kontakt ja. Men bør først ta diagnose, så slipper han å kaste bort tid på alt annet :P.

hadde forresten vært litt bekymret om jeg var deg, anjobanjo. Smart å ha Airbag og annet sikkerhet i orden. Litt kjipt om den ikke fungerer om du er uheldig og havner i en alvorlig frontkollisjon. Frontkollisjon ender som regel sjeldent bra :/

Lurt å få det fikset, just sayin! Jeg har ingen bimmere å miste :P!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme probleme selv.

Ulempen er den att om det er en av de 4 følerene som har gått kobles hele asc/abs systemet ut... og en annen dum ting er att på diagnosen så vil du få feilmelding ja, men ikke på hvilket hjul feilen er og det går ikke ann å se på føleren om den er gåen (snakker om min e46) så ved bytting av føler er det dumt å kjøpe en front føler om det er bak som er gåen hehe...

Men abs følere en noe som går ved tiden uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også være dårlig kontakt ja. Men bør først ta diagnose, så slipper han å kaste bort tid på alt annet :P.

hadde forresten vært litt bekymret om jeg var deg, anjobanjo. Smart å ha Airbag og annet sikkerhet i orden. Litt kjipt om den ikke fungerer om du er uheldig og havner i en alvorlig frontkollisjon. Frontkollisjon ender som regel sjeldent bra :/

Lurt å få det fikset, just sayin! Jeg har ingen bimmere å miste :P!

Sant.. :) Men er ganske kjent at den lyser i alle slags modeller da så, men ja, vet aldri.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant.. :) Men er ganske kjent at den lyser i alle slags modeller da så, men ja, vet aldri.... :P

airbag lampa hadde vært førsteprioritet om jeg var deg :P.

Og Traktortom2:

Husker godt da abs sensoren røk på e46 stasjonsvognen min :(. Var på vei hjem fra Danmark turen. Bare noen minutter etter å ha krysset broen mellom København og Sverige sluttet plutselig speedometeret å fungere. Samtidig lyste hele dashbordet opp som et juletre med diverse feilmeldinger om defekt ABS, Antispinn + Håndbrekk. For å toppe det hele streiket GPSen (damn you Garmin!). Ble da en 10 timers kjøretur uten å vite hvor fort vi kjørte :P. Det var nervepirrende!

Dagen etter fikk jeg tatt en diagnose test på nærmeste verksted, og fant ut at det var venstre bak ABS føler som var defekt. Fikk byttet føleren noen få dager etter, og alt funket igjen! :).

Husker dog ikke hvordan de fant ut at det var venstre bak. Tror dem fikk det opp på diagnosetesten om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...