Gå til innhold

E46. Haster! Bagasjeromsluken låser seg ikke opp!

Khenrik
 Share

Anbefalte innlegg

Bagasjeromsluken på min e46 316i 2003 touring låser seg ikke opp når jeg trykker på knappen og jeg skal på hyttetur om 2 dager med hund og bur som står der, så jeg trenger bagasjerommet sårt. Er det ledningsbrudd? Hva kan det være og hva koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "knappen".. mener du da håndtaket i selve bakluken, eller knappen til bakluken på nøkkelen? Eller rettogslett nøkkelknappen for å låse opp bilen? For knappen på nøkkelen til bakluken skal bare åpne ruten, ikke hele bakluken og det er uavhengi av om bilen er låst eller ulåst. Er det ingenting virker så ville jeg sjekket sikringene? :) Ellers vet jeg at man av og til må ta litt i for å få trykket skikkelig inn mikrobryteren i håndtaket på bakluken før den reagerer. Bryteren ved vindusviskeren bak for å åpne vinduet kan også bli defekt pga mye drit som kommer inn der..  Går evt ann å dynke den med elektro rens spray. Ellers er vel ikke ledningsbrudd helt usansynlig. Håper det ordner seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "knappen" så mener jeg knappen på nøkkelen som aktiverer sentrallåsen og åpner alle dører (inkl. bagasjelokket). Vanligvis så hører jeg at bagasjerommet låses opp når man trykker på nøkkelen, men nå hører jeg bare lyd fra dørene. Må man lodde ledningsbrudd, kan jeg se om jeg ser et ledningsbrudd noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "knappen" så mener jeg knappen på nøkkelen som aktiverer sentrallåsen og åpner alle dører (inkl. bagasjelokket). Vanligvis så hører jeg at bagasjerommet låses opp når man trykker på nøkkelen, men nå hører jeg bare lyd fra dørene. Må man lodde ledningsbrudd, kan jeg se om jeg ser et ledningsbrudd noe sted?

Om jeg ikke er helt på bærtur nå så tror jeg sentral låsen er vakumdrevet. Så da har du muligens lekasje på vakumslangen til bakluke låsen, eller at slangen har hoppet av? Men jeg har ikke E46 selv, så kan være jeg beveger meg på dypt vann nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...