Gå til innhold

tips til xenon kit til grøftelys, bmw e92 320D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Har en 08 E92 hvor jeg vil ha xenon i grøftelysene. Har led per dags dato men syns lyset er alt for svakt. Har prøvd ett xenon kit, men det begynte bare å flimre å blinke. Noen som har tips til ett kit som funker til disse til en rimelig penge?

Skrevet

Sterke lys i tåkelysene gjør ikke annet enn å ødelegge ditt eget og andres nattesyn og hindrer deg selv i å se framover vegen.

Skrevet

Vet det ikke e lov.. trenger ingen leksjon i det:) e ikke snakk om å ha sterke lys men vist du har prøvd led så skjønner du ka æ prater om. man ser ikke at lysa e på engang å da har lysan ingen funksjon om det skal bli bruk for dem en gang:)

Skrevet

Men da kjøper du vanlige pærer, f.eks Osram silver light. Det gir deg mer lys, og samtidig ett hvitt/blå skjær. Å etter montere xenon i kurvelys er etter min mening bare tull. Du ber om å bli stoppet av onkel politi og andre folk blir blendet av det. Å ettermontere xenon i fjernlys syns jeg er greit, for der lyser du kun opp for deg selv, og avblender når det kommer bil imot.

Skrevet

Mener du virkelig at tåkelys har en funksjon utover å se tøft ut..? Da bor du i et distrikt med veldig mye mer tåke enn meg. Husk at du kjører 22m/s når du kjører i 80km/t og er ikke mange tåkelys som lyser opp 66m framover så du har 3 sek å reagere på. Og lyser de så sterkt så blender du deg selv så mye at du ser ikke elgen som står 4 sek unna. Skjønner godt at du vil ha hvitt lys for å se tøft ut, men vær så snill å ikke si at du skal ha sterkt lys i tåkelys for funksjonen sin del for da har du misforstått hele opplegget. 

Veldig enig i det bmw cab sier.

Skrevet

For No tull, kjøpte xenon sett fra ekstralys.no... Disse funker fantastisk å lyser nesten like godt som kjøre lysene... Så denne kombinasjonen funke fantastisk bra... Grøftelysene lyser godt ut til sidene så hele "lysbilde" (vis man kan kalle det det) er VELDI mye bedre enn originalt... Ekstralys.no er virkeli å anbefale, ingen flimring å virker alltid :)

Skrevet

For No tull, kjøpte xenon sett fra ekstralys.no... Disse funker fantastisk å lyser nesten like godt som kjøre lysene... Så denne kombinasjonen funke fantastisk bra... Grøftelysene lyser godt ut til sidene så hele "lysbilde" (vis man kan kalle det det) er VELDI mye bedre enn originalt... Ekstralys.no er virkeli å anbefale, ingen flimring å virker alltid :)

Skrevet

Vist dåkker har ett stort problem me at æ vil ha xenon i mine grøftelys så kan dåkker holde det får dåkker sjøl. Bor i finnmark å tipper vi har en del mer vær enn dåkker. Å det e e foresten lov å bruke lysan når sikta e dårlig. Grøftelysan trenger ikke blende om du stiller dem til det. Å har på mine 6 år bak rattet ikke blitt stoppet pga xenon i tåkelys. Men igjen, la det være mitt problem så kan dåkker gjøre akkurat det dåkker vil!:) å selvfølgelig er det mye tøffere med hvit lys av grøftelysan kontra pessgule halogen, så utseende e å en grunn.. Men led e iværtfall bare ræva å gjør de lysan helt ubrukelig. Å har prøvd MANGE forskjellige led pærer.

Skrevet

Om det xenon kittet ditt virker bra eller ikke har ingenting å si Rolf. Når det i utgangspunktet er ulovlig å montere. Du har verken spyling på kurvelysene eller automatisk nivåregulering. Og det blender oss andre som kommer i mot ett slikt juletre en mørk høst natt. Men for all del, folk gjør som de vil. Jeg pleier bare å skru på fjernlysa jeg når jeg møter på slike biler. Blender du meg, så blender jeg deg :devil:

Skrevet

Vist dåkker har ett stort problem me at æ vil ha xenon i mine grøftelys så kan dåkker holde det får dåkker sjøl. Bor i finnmark å tipper vi har en del mer vær enn dåkker. Å det e e foresten lov å bruke lysan når sikta e dårlig. Grøftelysan trenger ikke blende om du stiller dem til det. Å har på mine 6 år bak rattet ikke blitt stoppet pga xenon i tåkelys. Men igjen, la det være mitt problem så kan dåkker gjøre akkurat det dåkker vil! :) å selvfølgelig er det mye tøffere med hvit lys av grøftelysan kontra pessgule halogen, så utseende e å en grunn.. Men led e iværtfall bare ræva å gjør de lysan helt ubrukelig. Å har prøvd MANGE forskjellige led pærer.

Iallfall jeg har ett problem det. Du har kun lov til å bruke kurvelys når det lyst ute, eller ved tung tåke. Og det skal kun brukes i kombinasjon med parklys og kurvelys. Tror du virkelig at det å komme med kurvelys med ettermontert xenon kitt gir deg bedre lys i tung tåke????? Er jo ikke så rart at du ikke har blitt stoppet, når det kun jobber en politimann i hele Finnmark. Fins grenser til hvor mye en politimann skal jobbe, hehe. Nei lille gutt med 6 år bak rattet, hold deg til å kjøre reinsdyr med kurvelys du ;)

Skrevet

Ka e poenget me å bli usaklig å ufin?

Har faen ikke sagt at det e får bruk i tung tåke, men æ bruker det heller ikke i situasjona der andre blir blenda. Kor mange det jobber i politet i finnmark skal æ ikke utale mæ om får det har æ ingen kunnskap om, å det har tydligvis ikke du heller. Usaklig av dæ. Å vist du fortsetter å være ufin så ska æ love dæ at æ kan å være ufin, det kan vi her i nord!:)

Skrevet

Jeg har da ikke vært usaklig å ufin. Men når du skriver at om vi har ett problem med det der,så skal vi holde det for oss. Da ble jeg bare nødt til å jekke deg ned litt, hehe.

Jeg er vant til dere fra nord, var stasjonert på Andøya i militæret i mine yngre dager i hele 2 år, så vet hvor jeg har dere ;)

Men uansett, jeg gir meg her nå. Nytter ikke å snakke fornuft til dagens yngre folk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...