Gå til innhold

Problemer med ettermontert xenon 99' e46

TommenPropp
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har montert xenon på bilen min for et par uker siden, både fjern og nærlys.
Det første jeg merker etter montering er at lyset flimrer på høyre side (nærlys). Så var vi ute en tur for å prøve litt, når jeg skulle slå over til fjernlys slokket alt lys inni og utenfor bilen, for så å dimme seg sakte opp igjen til full fjernlys og lys inni bilen fungerte også. Bilen er til daglig i bruk, og her om dagen sloknet bilen og vi måtte bruke startkabler for å få den igang igjen, jeg vet ikke helt om det er xenone som gjorde dette, men virker mest fornuftig da jeg målte 12,5v på batteriet. Etter skiftet jeg til original på fjernlysene, har ikke opplevd samme problemet senere, MEN nærlys flimrer fortsatt.

Tittet litt på http://gsbildeler.no/nettbutikk/vare/74/3148849 , er det noen andre som har erfaringer med denne?
 Jeg har ikke så mye informasjon om xenon settet da det følgte med bilen når jeg kjøpte den. Det eneste jeg vet om de er at pærene er 6000k (ikke at dette skal være i betydning men) og 55w.

Setter pris på all hjelp!

mvh andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående flimringen, da jeg kjøpte bilen min var det montert xenon i kjørelys, på ledningen var det koblet en liten klomp (motstand elns kanskje) uten den fikk jeg flimring i lysene. Isoler kontaktene ekstra, vann kom seg lett inn i mine kontakter til xenon utstyret.

Er det bare under oppvarming det flimrer? billige ballaster fra kina har en tendens til å flimre mens den varmer opp pæren (satt annen ballast på samme pære å det fungerte som vanlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har montert xenon feilsletterne. Har ikke hatt noe problem med "slolning" når jeg går over til fjernlys.

Men noe smått er det jo. Tipper dette har med ballastene å gjøre.

Noen som vet om noen gode ballaster til en ikke så verst pris for en fattig student? Evt trenger jeg nye pærer ? Eller?

Takk for all hjelp så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...