Gå til innhold

hardware i multimediaspiller Dynavin D99+ e46?

Anbefalte innlegg

Har en Dynavin D99+ Android ligganes her som jeg ikke vil bruke fordi ytelsen er fordårlig pluss att android versjonen er for gammel.

men isteden for å kjøpe en Andrive eller avin med raskere prosessor, RAM og 4.0 android. Hvorfor ikke bytte ut dette selv???

sånne ting liker jeg å teste ut, men jeg har ikke peiling på hvor jeg får tak i RAM og prosessor som passer til disse spillerene?

noen som har peiling på dette? og evt. hvor stort jeg max kan gå i forhold til max-ytelsen på hovedkortet?

er ikke tilfeldigvis samme prosessorer som brukes i mobiler dette el?

Takker for all svart og hjelp her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd dette er vanskelig (les umulig).

Prosessoren er mest sannsynlig loddet fast, og har sannsynligvis BGA-kapsel (stort sett umulig å håndlodde).

Min gamle Hualingan hadde en System On Chip med ARM 9 CPU (Samsung S3C2450XH-53). Ikke lett å få tak i den i små kvanta.

Mye av det samme gjelder RAM-brikkene.

Synd det :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror overklokking blir vanskelig også, desverre.

Sånne prosessorer får klokkesignalet sitt fra en kvartsoscillator på 10-50 MHz, som så blir multiplisert opp internt i prosessoren (med en PLL). Denne multipliseringen blir konfigurert i software, så den er ikke helt enkel å endre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bestilt Andrive spilleren nå :P

den har 1,2 ghz og 1gb ram i motsettning til dynavin som har 500mhz og 250mb ram

er bare å gi opp med disse dynavin produktene... for når neste android utgave kommer så skal den kunne brukes på eldre utgaver som oppdatering og da vil det dukke opp masse treghets problemer for alle dynavin produkter om de ikke kommer med nye utgaver snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestemt meg ennå. Tenkte litt på å demontere spilleren å bruke enheten til en tv hjemme og få android tv hehe... men skal si i fra om det blir til det vett...

Vet foresten att det lå to stykker på finn for ikke så lenge siden og de var lå til en sånn 3000-4000kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...