Iversen92 Skrevet Februar 14, 2014 Share Skrevet Februar 14, 2014 Da var vel tiden kommet for å lage en tråd om det nyeste prosjektet. Det hele startet i 2010 da jeg bladde gjennom forumet i undergruppen prosjekt og oppdaget en veldig fengende tekst "E30 335i m-Tech1", klikket meg såklart innpå denne linken og begynte å lese. Da jeg var kommet til siste post tenkte jeg "Denne skal jeg ha endag", jeg satt der som maskinlærling ombord i ei færge og drømte meg bort om hvordan det hadde vært å ha denne i garasjen, dønn strøken i fargen hvit med full m-tech 1 og masse utstyr. Hadde såklart ikke råd til så mye dengang og orket da naturligvis ikke å ta kontakt å spørre om han ville selge (Siden han akkurat hadde kjøpt den selv så tvilte jeg også på at han ville selge av den grunn) Men årene gikk og tenkte veldig mye på denne bilen, helt til i fjord, da sendte jeg på han en melding og spurte om han ville selge. Han svarte da ja men desverre hadde jeg ikke råd, jeg gikk da og går enda som student på fagskolen der jeg studere til å bli Maskinsjef. Tenkte hardt og lenge og klarte tilslutt å skaffe pengene jeg trengte for å kjøpe bilen. Henta den nå i Januar og begynte restaureringen forrige helg (07.02.14). Bilen er helt ribbet av forrige eier (Geir ove "TurboOve" her på bimmers) og rustsveiset (Heldigvis, dette var grunnen til at det andre prosjektet gikk dunken) Her er linken til prosjekt tråden som Geir Ove startet: http://bimmers.no/topic/670512-e30-335i-m-tech1/#p1701358 Der ser dere alt rustarbeidet som er gjort med bilen. Planer om bilen kommer jeg tilbake til da jeg ikke helt klarer å bestemme meg men det skal bli ren og strøken treffbil, det er sikker og vist Sånn har bilen stått siden jeg hentet den i januar til jeg begynte renoveringen forrige helg: Kjenner 2 brødre som driver med dekk firma ikke så langt fra meg så jeg dro dit for å hente dekk jeg kunne velte bilen opp på så jeg kunne få pussa overflate rusta som var kommet under bilen: Så var det bare å fjerne overflaterusta som var kommet: Etter at rusta var fjernet ble det lagt på Haggmans Gul 2k epoksy (Supert stoff!) og en slags tektyl som tørker: Planen var nå å få den på hjul men da foringene jeg bestilte ikke var på lager så får det vente ei uke I mellomtiden blir understellet bak pussa opp. Travers, bærearmer og diff skal få seg en shining, pluss at jeg skal ta overflaterusta som er kommet på bensintanken. Begynte å renske bærearmene ikveld og skal fjerne rusta i morgen å få seg et par strøk hammerlakk: Beklager bildekvaliteten, blir tatt med mobilkamera så er ikke allverdns, men er bedre en ingenting Da håper jeg dette er like spennende for dere som det er for meg, og satser på at det jeg skriver blir tatt godt imot og at mange følger med:) Iversen92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mege34 Skrevet Februar 14, 2014 Share Skrevet Februar 14, 2014 ser ut som et godt utgangspunkt du har fått deg . bare peis på med masse bilder ! Sent from my T18+ using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen92 Skrevet Februar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2014 Da er det på tide å oppdatere med hva jeg har holdt på med idag Har ikke vært så mye egentlig, har nå vinterferie og brukte da mesteparten av dagen å kaste skrot og presse skrotbilene paddefalt forså å hive de på henger. Men har begynt å pusse bort rust i motorrom og pensle på grunning Har også fått malt bærearmene i svart hammerlakk og begynt å pusse traversen bak, denne skal bli hvit:) Noen kjedelige bilder men bedre en ingenting Kjedelige og dårlige bilder men Og nå er det endelig fredag og kvelden kan da ikke bli bedre en gran turismo 6 med g27 og playseat Ha en hyggelig kveld videre folkens Iversen92 over og ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen92 Skrevet Februar 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2014 Nymalt travers : Dette blir sveisa denne uka Noen som vet om disse falsene som er rusta har noen mening? om jeg må lage ny eller kan man kappe ut å legge på et flatstål? Hva synes folket så langt? alltid like koselig med en kommentar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mege34 Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 ser bra ut dette. fortsett med godt arbeid og masse bilder ! Sent from my T18+ using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marionette Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 Må være deilig følelse å få denne i hus, følger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen92 Skrevet Februar 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2014 Ja heeerlig følelse! bra folk følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marionette Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 Den gule 2k epoksien, er det det som er tingen? Legger du det rett på stålet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen92 Skrevet Februar 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2014 Jepp, haggmans gul 2k epoksy rett på bart stål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen92 Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2014 Da kommer kveldens update Dagen har vært veldig produktiv, "all" rust er sveisa og bilen er hullfri, det som ble sveisa var ei plate på ca 10x15 cm bak over bakfanger festet, rusta i takluka ble sveist, kappa ut fra en delebil jeg har stående og endelig har bilen den runde plata som fjæra holdes på plass av Har også tatt rusta som var i motorrom og er nå 100 % ferdig med det, mangler bare farge for å bli bra. Travers fram er også blitt malt med hvit hammerlakk og begynner å bli bra, men tekst er vel kjedelig i forhold til bilder så får slenge ut litt Foringer til travers, diff og bærearmer kommer i morgen bestilt fra bcracing.no og satser på at det er good kvalitet, er et par jeg kjenner som har anbefalt det så får vel prøve Har også bestilt det sveisekittet som skal sveises til bærearmene for justering Satser på å bli ferdig under bilen i morrå så jeg får velta den tilbake Simen Iversen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laudrup Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Fint prosjekt Sånn epoxy får jeg og vurdere om jeg skal bruke, epoxy er ganske solide greier! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slettaas Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Hvor får jeg kjøpt slik epoxy? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen92 Skrevet Februar 21, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2014 Får kjøpt det på f.eks bilxtra, mekonomen osv Ja dette er et solid stoff ! Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen92 Skrevet Februar 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2014 Dagens update Fikk pakken fra BCRacing idag, og varene så meget bra ut Fikk også en bonuspakke med 2 par solbriller, rosa strips og klistremærker. Dette kaller jeg service! anbefales sterkt å handle der Foringene var mye bedre en det jeg har sett tidligere og satser på at de holder styr på baktraversen I pakken kom det også et sveisekit til camber og toe justering, dette ble såklart montert med en gang, så satser på at jeg får justert inn hjulene så de sliter "Rett" Fikk også sprøyta på mer tektyl under bilen der det mangla og i front av bilen.Bærearmsforingene som også kom i pakken ble montert. Traversene blir montert med engang hammerlakken har tørka og da blir bilen snudd tilbake så jeg får starta med å fjerne overflaterust i bagasjen. Bilder ble såklart tatt, dog med mobilkamera så ikke klag på kvaliteten Og tilslutt et lite oversiktsbilde av bilen under Kom med kommentarer folkens, alltid like morro å lese Simen Aka Iversen92 diesel-power82 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen92 Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2014 Satte traversen på plass uten å skru den fast bare for å sjekke om foringene jeg kjøpte hevet den 1.2cm lengre opp i karroseriet, og det gjorde den med glans. Er nå 3mm klaring mellom der diffen skal skrus fast og avstiveren på tvers under bilen så satser på at den blir stiv, hehe. Dårlig bilde men dere ser klaringa såvidt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå