myrvoll Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 Er nødt til å bytte katalysator pga alt for høyt co2 utslipp på min 328i e36 Lurer på om jeg kan bruke en standard katalysator fra biltema?? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Katalysator/Katalysator-79802/ - skal kunne brukes på bensinmotorer til opptil 4l sylindervolum Takker for kjapt svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 Skal funke den der ja, har den selv på e36'n som billigløsning på eu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
myrvoll Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2014 Skal funke den der ja, har den selv på e36'n som billigløsning på eu Hvordan gjore du dette? har sett på å kjøpe helt ny også, men da får jeg jo med alt av rør fra motoren og bak til potta, ?`koster jo svinmye i forhold til denne på biltema http://i53.photobucket.com/albums/g74/gilbertgjr/002-5.jpg er slik jeg har og vurderer å kjøpe ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Februar 27, 2014 Share Skrevet Februar 27, 2014 Jeg har sveisa ny eksos fra manifold og bak til bakpotta. Sveisa 2.5" hele veien, og sveisa inn katalysatoren rett foran bakre oppheng til eksosen, før den fortsetter inn på bakpotta. Skal du ha denne på org eksos kapper du bare ut og sveiser inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
myrvoll Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2014 Jeg har sveisa ny eksos fra manifold og bak til bakpotta. Sveisa 2.5" hele veien, og sveisa inn katalysatoren rett foran bakre oppheng til eksosen, før den fortsetter inn på bakpotta. Skal du ha denne på org eksos kapper du bare ut og sveiser inn. takktakk , jeg skal kjøpe delebil, 320 e36. Er jo rekkesekser det og, men tror du jeg kan bruke katalysatoren på denne? eller går det ikke pga annen størrelse på motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Er du sikker på at problemet ditt er her? De fleste biler går igjennom avgasstest uten katalysator. Sjekk luftfilter og drivstoffsystemet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Bare legger til at Biltemas katalysator fungerer utmerket,har brukt på flere biler,bare vær nøye å sveise den på samme sted den orginale stod,dumt å sette på en brukt når ny på biltema er såpass billig.Kjøp også nye kobber muttere,kan nesten garantere at de gamle på manifold er helt morkne av rust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
myrvoll Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2014 Er du sikker på at problemet ditt er her? De fleste biler går igjennom avgasstest uten katalysator. Sjekk luftfilter og drivstoffsystemet ditt. Ettersom alt av ventiler og motoren skal være overhalt på verksted må jo problemet nesten være her? den ser ut til å være i dårlig stand og, biligfiks :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
myrvoll Skrevet Mars 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2014 takktakk , jeg skal kjøpe delebil, 320 e36. Er jo rekkesekser det og, men tror du jeg kan bruke katalysatoren på denne? eller går det ikke pga annen størrelse på motor? nei det gikk ikke, men på min er det dobble rør, og 2 katalysatorer, en på hver, må jeg kjøpe 2 fra biltema og en på hver...." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mars 6, 2014 Share Skrevet Mars 6, 2014 Like greit å bytte begge,har du 2 liters motor må hver katalysator klare 1 liter,ikke kjøp 2 stk for 2 liter,da blir det feil motstand i eksosen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
myrvoll Skrevet Mars 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2014 Like greit å bytte begge,har du 2 liters motor må hver katalysator klare 1 liter,ikke kjøp 2 stk for 2 liter,da blir det feil motstand i eksosen din. har 2.8 liters motor, hvilke to katalysatorer mener du jeg burde gå for ? http://www.biltema.no/no/Sok/?query=katalysator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mars 29, 2014 Share Skrevet Mars 29, 2014 Den med opptil 2,5 l motor vil fungere fint.skrev feil i svaret mitt med 2l ,mente sevfølgelig at den opp til 4l ble for stor når du skal ha 2 stk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
myrvoll Skrevet Mars 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2014 Den med opptil 2,5 l motor vil fungere fint.skrev feil i svaret mitt med 2l ,mente sevfølgelig at den opp til 4l ble for stor når du skal ha 2 stk. Takker for svar, men tror du dette vil påvirke gromlyden jeg hadde før? har ei feeet scorpion potte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mars 29, 2014 Share Skrevet Mars 29, 2014 Nei tror ikke det,ble ikke noe merkbart forandring når jeg skiftet på en E39 med uoriginal bakpotte,tror du må kjøpe race katalysatorer for å få mer lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
myrvoll Skrevet Mars 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2014 Nei tror ikke det,ble ikke noe merkbart forandring når jeg skiftet på en E39 med uoriginal bakpotte,tror du må kjøpe race katalysatorer for å få mer lyd. hehe mere lyd trenger jeg definitivt ikke,men så lenge lyden ikke forverres noe særlig er jeg fornøyd! :)takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå