mundalen Skrevet Februar 19, 2014 Share Skrevet Februar 19, 2014 Hei! Nettopp bestilt meg en Andrive An39 og lurer på om det er noen som har erfaring med desse head-unitene? Er det vanskelig å koble di opp mot hjærnen på bilen for å få diagnose osv? Noken modifiseringer som må gjøres eller er det plug-and-play? Anbefalinger til tilleggsutstyr? http://www.andrive.co.uk/android_bmw_e39.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 19, 2014 Share Skrevet Februar 19, 2014 så bra å se att folk bruker andrive i steden for avin og dynavin alle spesialspillere har ett "plug and play" prinsippet så er kun å sette den inn så fungerer det som bare av det selv fikk jeg mitt diagnose enhet i posten: Denne enheten heter: ELM327 v1.5 OBD-II USB Metal Car Diagnistic Tool (Ebay 12$) med denne og laste ned riktig app for denne enheten fil du få full diggnaise av bilen akkurat når du vil pluss live lesning av hjerna som gjor att du kan få digital spidometer, temp og alt annet digitalt avlesning av bilen mens du kjører Du kan også kjøpe Andrive sin egen anbefaling av DAB enhet som kobles til AVI utgangen din og gjør att du ikke mister/tar opp en krets av spilleren veldig greit egentlig. Andrive er i prinsippet en android spiller som gir deg uante muligheter. med USB utganger som du i teorien kan koble til alt mulig. (ekstern blurayspiller, printer, alt du kan bruke på en pc) det eneste du må gjøre er å forandre setting fra usb klient til usb host... om du har en tlf med NFC system på kan du kjøpe NFC klistremerker og programere dem til å automatisk koble seg til din spiller med wifi hotspot og bluethoot og alt mulig annet du vil skal være tilkoblet mobilen din når du starter spilleren. legg NFC klistremerke i mobilholderen din også for å ta litt av så tar du ett nytt NFC klistremerke bak rattembleme ditt så når du går ut av bilen så tutcher du bare emblemet så får du ett "pling" fra mobilen så deaktiveres alt automatisk ganske fansy hehe.. er ingen poeng i å prøve seg på dette TV tuner opplegget til biler her i norge siden ingen TV leverandører har godkjent noe som helst form for tv i bil.. det finnes tunere til bil og alt sånn og du vil da bare få inn NRK. var i samtale med rikstv om dette og det eneste alternative de kunne gi var en vanelig dekoder som gikk på¨12V, men jeg ville fått problemer får hver gang jeg flyttet bilen og måtte tatt ett nytt kanalsøk last heller ned noe apper med tv2sumo og bruk mobilen som hotspott evt. så får du en usb brikke som du kan sette inn ett eget simkort i og få alt intrigert uten mye om og men du han også koble til skjermer i nakkestøttene dine som kobles til spilleren. jeg har kjøpt meg en mini pc Denne pc'en vil kobles til spilleren og bli intrigert, men samtidig festes med en multikontakt sånn att jeg bare kan nappe den ut av hanskerommet og ta den med ned i stua har også planer om å lage til utgang til 220V sånn att jeg kan ta med meg PS4 i bilen om ønskelig alt dette er noe jeg holder på å sette i min egen serru, har bare ikke satt det inn ennå siden jeg samler inn alle delene først Håper du fikk noen ide'er her er det noe mere du lurer på angående sånne anlegg som dette så bare spørr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mundalen Skrevet Februar 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2014 Hvordan var det med frakten og toll og slikt? Hvor mange dager gikk det før du fikk spilleren? Dyr toll osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 19, 2014 Share Skrevet Februar 19, 2014 jeg fikk spilleren i gave av dama mi men jeg har solgt den og venter på en ny modell som kommer av andrive jeg har ikke bestilt denne ennå hørte noen rykter om att det kommer nytt om noen uker så jeg venter men vil ikke tru det koster så mye... for å få den til Norge er det vel bare momspliktig? men om du ikke vil vente på neste modell så bare å spørre e om de kan sende pakka som gave, er du heldig da så slipper du all moms og toll frakta er nok ikke noe mer enn 12£ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mundalen Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2014 Faen at eg bestilte før den nye er komt da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Jupp men jeg har ikke satt meg helt inn i forskjellen hehe... Uansett så er den spilleren du kjøpte nå ekstremt bra på alle områder og det er ingen andre spillere som utkonkurerer denne til dagsdato uansett. Men så stor kapasitet på prosessor og ram som det er på denne fra før av er du safe uansett.. du kommer aldri til å drive flere apper enn du gjør på mobilen liksom så du har mer enn nok å bryne deg på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Kjøp bruk heller de penga på dab+ og diagnose enhetene til spilleren Anbefaler deg virkelig å bryne deg på NFC systemet også NFC er såpass uprøvd i den retningen jeg tenker så det er ikke mange som er klar over mulighetene det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mundalen Skrevet Mars 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2014 Herregud... Fikk spilleren idag... Så jævlig oppgitt... Eg trudde seriøst at det var enkel biff, plug and play, start it and heart it... Men den gang ei. Den passer ikkje inn i den originale aluminiums-drittbraketten fra BMW's super-ingeniører. Da kommer den for lavt. Så eg demonterte braketten på et litt destruktivt vis. Så eg starta den no opp og fant ut at den var treig. Bluetooth mangler også. Så er lyden milevis bedre med original spiller. Responsen på skjermen er elendig... Sålangt ikkje værdt dei nesten 8000 eg har brukt på å anskaffe bosset... Så kommer spørsmålet mitt: er det noken som veit kor eg kan få tak i en brakett som passer? Please svar noken! Desperat... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Mars 6, 2014 Share Skrevet Mars 6, 2014 har du bilder av problemet el? høres ut som det er noe feil med spilleren?? var ikke sånn i det heletatt hos meg. alt funka 100% uten problemer. "pug and play" jeg har til e46 og der funket alt bra hadde tatt å klaget evt men treghet på android er ikke en hardwear feil... det kan fikses ved oppdateringer og justering av ytelse på softwear Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Mars 8, 2014 Share Skrevet Mars 8, 2014 Kjøpte en sånn spiller som dette til bilen min, fungerte i et par uker før den tok knekken på lysmodulen min Kan ikke si denne er verdt 6000kr. Lydkvaliteten var heller ikke noe å skryte av, Pioneer spilleren til 300kr jeg kjøpte hadde mye bedre lydkvalitet. Ikke bare negativt å si om den, den ser utrolig bra ut, passer bra inn i bilen. Menyer er utrolig raske og bra, artig å sitte å knote på internett gjennom spilleren Har hørt mye bra om Avin uniten som nylig er komt, men må tenke meg grundig igjennom før jeg bruker 6000kr på en spiller igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mundalen Skrevet Mars 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2014 Eg sendte mail til andrive, og dei sa at brakettene skulle ligge i pakken. Og det gjorde dei. Dei var så små at dei hadde "smuget" seg under skummplasten som uniten ble støttet av. Når eg endelig fant dei, så tok det 10 min å montere Den passer fint inn i dashen, og finishen er ingenting å si på. meeeen det delte oprativsystemet med android/bmw fungerer så som så. og lyden når du kjører android er ikkje så bra. subben funker ikkje på android, noke som gjør at isteden for å kjøre direkte spotify på android, så kjører eg bluetooth på iphone gjennom bmw oprativsystemet. mange rare løsninger osv... den var ikkje verdt pengene 100%, men eg slipper å få så jalla interiør som det såg ut på den pensjonerte 520'en eg hadde med "vanlig" ettermontert spiller. Men kan være eg blir mer fornøgd etter hvert. meeeen; Usb hub? vil det fungere med wifi-dongle, ELM og andre ting samtidig? aldri prøvd USB hub, så eg er heilt grønn på det området Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Mars 10, 2014 Share Skrevet Mars 10, 2014 meeeen; Usb hub? vil det fungere med wifi-dongle, ELM og andre ting samtidig? aldri prøvd USB hub, så eg er heilt grønn på det området Dette er den jeg har. en 1.5v funger utmerket Det er det som er så genialt med Android. du kan koble inn så mange du vil så lenge du åpner instillengene for det du kan modifisere spilleren etter AKKURAT det du selv ønsker, både på tilkobling og softwear ulempa er den att man må ha en del kunnskap for å gjøre ting som blir veldig teknisk (fullt mulig, bare litt vrient om man ikke vet noe om det) Anbefaler deg da å bruke www.Freak.no det forumet er veldig IT-basert og folk der kan gi deg svar på alt som har med android systemet å gjøre... Når det kommer til selge USB hub spørsmålet dit så er det mulig å fra utakk fra 1 usb til flere. men man må forandre setting på systeme på selve USB utgangen... dvs. å forandre setting fra "USB kilent" til "USB host" "USB Klien" er i prinsippe bare en bruke. du bil da kun kunne koble til enheter som har egen softwear på eller en form for hjerne "USB Host" da vil du kunne bruke Android spilleren som "head unit" men da står spilleren for drivere og spoftwear lesing av de enhetene du kobler til. jeg selv driver å finner litt ut av dette siden jeg har planer om å sette inn en ekstern blueray spiller (som brukes til PC) inn på android spilleren, men må da også finne app som leser av mkv filer og bu4.file har selv aldri brukt Android systemet til noe mer enn mobil bruk før nå. så er ganske nytt... alt fungerer så lenge man har ett operativsystem som kan modifiseres og kodes, så ja det vil fungere, men kan være litt jobb å få forandret på setup Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ketil Bogen Skrevet Mars 10, 2014 Share Skrevet Mars 10, 2014 Har lest en del om Andrive nå og synes den ser veldig spennende ut, så jeg vil nok mest sannsynlig gå for den jeg også når jeg skal begynne å bygge anlegg litt nærmere sommeren. Om ikke noen har noen bedre forslag da? Vil ha et anlegg som er lagd for bilen, Andrive eller Avin eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Mars 10, 2014 Share Skrevet Mars 10, 2014 mitt valg sto mellom Avin og Andrive... jeg falt for Andrive siden kapasiteten er større enn Avin noe som gjør att den ikke blir treig ved kjøring av nåtidens eller fremtidens apper før MANGE år... og siden det er ett android system får man en spilles man oppdaterer hele tiden og vil aldri få en spille som blir utdatert jeg personlig trur att man kan gå for kina utgaver også så lenge det er android om vi snakker softwear delen. ulempa/uvisheten kommer til kvaliteten på utgangene på spilleren.. avin og andrive er sånn sett jevnt over bra valg... (noen liker ikke lyden, men mye kan gjøres med riktig apper) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenTouring Skrevet Juli 8, 2014 Share Skrevet Juli 8, 2014 Flere erfaringer om spilleren etter noen måneder med prøving og feiling? Har kjøpt meg en 2DIN Pioneer-spiller men synes det ser så stygt ut når den ikke fyller ut hele "hullet", så tenkte jeg skulle gå for en slik en. Noen som vet hva det kostet med frakt, toll osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå