Gå til innhold

App som kan fjernstyre en 12v switch?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen gamle Defa anlegg i forskjellige biler.

Skulle gjerne omgått den ubrukelige originale styreenheten med noe som virker via en App.

Tenkte på en enhet som virker på BT eller wifi. Og det er en av/på utgang.

Om den eventuelt virker på over mobilnettet og eget SIM kort i bilen går det også greit.

Om app'en i tillegg har mulighet for tids-setting av av/på er det supert.

Tenker på både til ios og Android.

En har jo de enkle typen for fjernstyring av lyset i huset en kan kjøpe løse. Men disse går på 220V. Er ute etter noe tilsvarende for 12v og skrutilkoblinger.

Skrevet

jeg har DEFA Link, med GPS sender

den kan du styra alt via en app og der har du hastighetsvarsling, security (som man får redusert forsikkring på), voltmeter, timing av varme og alt det der :smile:

Link_6.jpg

Link_7.jpg

Link_4.jpg

Link_5.jpg

Skrevet

Veldig snop den der. Men til 4 biler, og Defa blodpris er det høyst uaktuelt. Når eneste jeg trenger er en liten sak som gir ut +12v på kommando fra mobilen.

Skrevet

Om du alt har motor varmer og cupe varmer og kanskje vedlikeholdslader så koster det ikke så mye...

Men uansett så vil du måtte betale for gsm signale hos noen... dor om du iikke bruker dette systemet så vil du måtte "ringe" ett nr for å få utført komandoen og dette nr i seg selv må komme fra ett sted...

Finnes type gps sporingsystemer til bil sånne billig greier man får tak i på ebay og netthandelen... du kan jo evt. Ved aktivering av sporing koble på en kabel og til ett relle som gir det ønsket volt styrke...

Men anbefaler defa link :) har systeme selv og det funker veldig bra :)

Skrevet

Et Defa upgrade kit koster rundt 2100kr, så 8400kr. Syntes det er dyrt.

Med en GPS/GSM tracker fra Dealxtream har en tracker, alarm, og mye annet i tillegg for 3-400kr pr enhet som du nevner. Problemet med mange av disse er at de ikke virker f.eks. med en forenklet app ala TrackerCom. Og uten støtte til en app blir ofte SMS styring veldig tungvindt. Noen av disse alarmene krever ganske avanserte kommandolinjer sendt via SMS.

Kontantkort koster ikke så mye å ha, men fortsatt et element til å holde styr på.

Så det aller beste hadde vært en superenkel BT switch. Vil tro noe slikt ikke burde koste mer en rundt 1-200kr.

Alternativene er å lage noe med Arduino BT (drives på lav volt) eller kanskje Raspberry PI vil kunne brukes?

Skrevet

firma til familien min leverer defa link, om du vil kan jeg klare å få systeme for noe rimeligere, defa linken er veldig praktisk når man har flere biler tilkoblet :smile:

om ikke så, er du da ute etter hun en type sender som sender ett signal så du får en aktivert strømkrets i bilen som du kan koble deg inn på, denne kretsen kan være hva som helst egentlig så lenge den gir fra seg strøm så du får aktivert defa'en

http://www.ebay.com/itm/Mini-Car-Vehicle-Realtime-Tracker-For-GSM-GPRS-GPS-System-Tracking-Device-TK102-/280947070214?pt=US_Tracking_Devices&hash=item4169c01506

dette er vel noe av de enklere oppleggene vil jeg tru, "plug and play" for unger til og med :smile: aldri prøvd denne selv, men trur denne er innenfor det du ønsker.

det du gjør evt med enhenten er å finne kretsen som aktiveres ved sporing og trer ledning fra den :smile:

i teorien burde dette være veldig enkelt, kanskje litt søking med multimeter først, men trur vi er inne på noe som skal være enkelt å koble opp hvertfall

http://www.ebay.com/itm/GSM-GPRS-GPS-Tracker-Vehicle-Car-Tracker-TK103-Fleet-Management-Track-Device-/261188429984?pt=US_Tracking_Devices&hash=item3cd00b28a0

Skrevet

Da er det nok lettere å bestille alla det samme til samme pris på Dealextreem. Der får en GPS/GSM tracker med ekstern motorkutter. Slik at styringsutgangen allerede er der. Men er en litt tungvindt måte å bruke SMS for å aktivisere.

Men vurderer et ordentlig system på den ordentlige bilen. Så der blir det nok egentlig et slik Defa system.

Skrevet

du kan jo ta det dele vis også en bil av gangen :P 

men det koster 500kr i året for abonomanget pr bil :P så da blir det 2000 :P hehe...

om du tar defa på den ene bilen så anbefaler jeg deg å ta med gps senderen også, da får du med speedtracking og sporing av bilen, pluss alarm :P

Skrevet

I butikken her lokalt svarte de spesifikk at en ikke trenger Defa abonnement, kun et SIM kort som takler datatrafikk ???

Og et kontantkort som takler data koster jo bare 200 i oppretting, og gratis første året. Men må lades med et minimumsbeløp i årene senere for å holdes aktivert? 

Skrevet

Da er det evt. Noe pirat tilkobling...for å få aktivert defa link så må man registrere konto før oppkoblong også skal huben aktiberes og registreres hos firma som monterer og først når alle disse aktiveringene er gjort vil dette fungere..

Jeg får da automatist en regning på 700 kr etter en liten stund. 200 for etablering og 500 for 1 år...

Så hvordan man kan få drukt defa uten å gjøre disse aktiveringene i defa systemet hos leverandør vil jeg da tørre å påstå er noe "pirat/underbodre opplegg"

Det vil kanskje funke men om man er ute etter å få redusert forsikringen med defa sitt security og gps system må man levere inn dokumentasjon på att dette systeme er godkjent satt opp aav leverandør..

Jeg fikk redusert min med 650 kr... så i det lange løp så tjener man inn igjen på dette systemet om man tar med gps sender :)

Skrevet

Regningen fikk jeg fra defa ikke verksted så hva som skjer etter 1 år vet jeg ikke ennå hehe... men regner med att man da bare vil få en ny regning og ikke noe mer enn det...

Også ved kjøp må dette monteres før 1/2 år har gått siden huben får med seg ett nr til abonomanget. Om du ikke monterer dette innen tiden så vil man ikke få brukt huben mer.

Skrevet

Han i butikken sa at han var ikke kjent med monteringen. Så mulig han ikke var "kjent" med det. Han reklamerte veldig for at de skulle montere det, uten å nevne at de MÅ montere det for å få det til å virke. Salgstriks kanskje...

Var hos BilXtra, så de gjør det nok slik det skal gjøres.

Syntes svært dårlig om produkter som krever en årlig pris på noe de ikke har noe utlegg på etter at produktet er solgt.

Er egentlig like råttent som at Auropark app'en koster ekstra å bruke for hver parkeringslapp en skal ha...

På alarmer har en støtte hos vaktslskap, hos noen trackere har en gratis søk med fly osv i ettertid. Det forsvarer abonnement.

Hos dette Defa systemet foregår trafikken mellom dine to SIM kort du betaler for. Også skal Defa ta ytterligere betalt? Råttent. De får vel også kanskje bruksmønsteret ditt opp, og kan bruke det i fremtiden for å streemline produktene, og tjene enda mer.

Nei da ble Defa's app produkt helt uaktuelt  :evil: 

Så da er vi tilbake på spørsmålet igjen om enkelt og billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...