Kattlikzm Skrevet Februar 25, 2014 Skrevet Februar 25, 2014 Monterte splitter nytt senkesett igår av merke Supersport black evolution. Støtdemperlager foran og bak ble byttet i samme slengen. Etter å ha kjørt i en halvtime poppet plutselig demperen ut av støtdemperlageret høyre bak. https://www.dropbox.com/sc/m1lqu2ifk4ipt3z/jV8nzFgJFo Hva kan være grunnen?!? Trodde dem skulle tåle mye mer? Ringte Gs og spurte hva feilen kunne være. De mente at jeg ikke hadde montert på "skiver" rundt topplageret?. Følgte jo ikke med noen skiver ??
Thundercoil Skrevet Februar 25, 2014 Skrevet Februar 25, 2014 Må ha skiver, ja! Stemmer det de sier. Pleier ikke å følge med. Bruker det som sto på fra før, eller kjøper nye om standen er dårlig.
Kattlikzm Skrevet Februar 25, 2014 Forfatter Skrevet Februar 25, 2014 fi##e heller... :/ Vet du om de originale støtdemperlagerne kan fungere? De er over 8 år gamle, men så ikke så lle ut? Eller burde jeg gå for gs performance støtdemperlagerene (følger det med skiver og alt jeg trenger i den pakken?)
Thundercoil Skrevet Februar 25, 2014 Skrevet Februar 25, 2014 Følger ikke med skiver i gs performance, nei. Bruker de selv. Hehe Du kan hvert fall bruke de originale inntil videre. Så lenge de er hele og ikke morkne, men de har en tendens til å ryke kjapt ved montering av senk, spesielt om de har vært brukt en stund.
Kattlikzm Skrevet Februar 25, 2014 Forfatter Skrevet Februar 25, 2014 Vet du hva disse skivene vil koste? eller vil de originale skivene gjøre susen?
Thundercoil Skrevet Februar 25, 2014 Skrevet Februar 25, 2014 Hvis du har de originale og de ikke er rustet i stykker, kan du bare bruke de. Men skivene koster rundt 27kr stk, mener jeg. Om ikke mindre.
Kattlikzm Skrevet Februar 25, 2014 Forfatter Skrevet Februar 25, 2014 Herlig . Vet ikke om jeg tør å ta sjansen på å kjøre med de originale støtdemperlagerne. Tar og kjøper meg gs performance mens jeg først er i gang her
Thundercoil Skrevet Februar 25, 2014 Skrevet Februar 25, 2014 Nr 6 og 12 Ene koster 39, andre er ca 19. Totalt 120kr
Kattlikzm Skrevet Februar 25, 2014 Forfatter Skrevet Februar 25, 2014 Mange takk! Dem hadde ikke de skivene du snakker om på lageret, må vente et par dager . De forsterka støtdemperlagerne bak hadde dem! . Vet du om de delene du snakker om kan lett tas av de org og settes på de nye gsperformance ? Håper det! hvis ikke må bilen stå på bukker i et par dager til -.-
Thundercoil Skrevet Februar 25, 2014 Skrevet Februar 25, 2014 Lett som en plett. Burde ikke ta mange minuttene det der Kanskje en halvtime-time for en som må lære underveis.
Kattlikzm Skrevet Februar 25, 2014 Forfatter Skrevet Februar 25, 2014 Herlig! Tusen takk for hjelpen! Vet du forresten om det er farlig å kjøre uten demper bak? Bilen står vell på fjærene bare? Spør fordi jeg må ta av demperen for å unngå å høre de forferdelige lydene når demperen treffer lageret og alt annet under hjulbuen
Thundercoil Skrevet Februar 25, 2014 Skrevet Februar 25, 2014 Ville ikke anbefalt noen å gjøre det! Hehe. Du får sikkert skrape og subbelyder i stedet.
Kattlikzm Skrevet Februar 25, 2014 Forfatter Skrevet Februar 25, 2014 Er redd for å ødelegge demperen mens den står på, det kan fort bli dyrt . Men det går vell ann å kjøre uten demperen bak i ca 15 min? eller kan dette ende katastrofalt? Greia er at garasjen jeg skal kjøre til er ca 15 min unna meg. Må kjøre inn på 100 sonen også
Thundercoil Skrevet Februar 25, 2014 Skrevet Februar 25, 2014 Kjørte sånn selv, i en 15-20 min. Gikk fint det, men jeg tør ikke si at det vil gå knirkefritt for deg også. Hehe. Vil ikke ha skylden, dersom du gjør det og noe tar skade. Bare ta det rolig om du velger å gjennomføre det
Kattlikzm Skrevet Februar 25, 2014 Forfatter Skrevet Februar 25, 2014 Skjønner godt hva du mener! Får håpe at det går fint da det er den eneste løsningen jeg kommer på nå. Det skal jo gå ann i utgangspunktet vil jeg nok tro? Siden bilen hviler jo på selve senkefjæren? Demperen er der bare for å holde bilen stiv over humper (?). Regner med at kjøreegenskapene blir borte i den perioden jeg kjører uten demper, og at det kommer til å bli mer sprettting over små humper enn normalt, men det er den eneste måten jeg kommer meg frem til garasjen på. . Krysser fingrene for at det går fint! Thundercoil reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå