Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har en 1992 E36 sedan som det sitter en m50b20 non-vanos i.

når jeg starter den første gangen om dagen eller når den ellers er kald så går den på alle seks, men

jo varmere motoren blir(omtrent på driftstemperatur) jo mer fjusker den. etter en liten stund så skyter den ut av luftfilteret ved fullt pådrag og tungt gir og den går bare på fem. 

den varierer litt av og på mellom 5 og 6 når jeg kjører pent men kjører jeg litt hardere så går den bare på 5..

Kan detta være pga gåen Kamsensor eller er det noe annet?

Skrevet

min fjuska veldig og skyter i luftfilteret også kommer ut av kryss så dør den helt ut nesten og for og "redde" den igjen så må jeg ha full turtall for og komme meg ut, Men er luftmengdemåleren som kødda på min :S Ta av koblinga til luftmengde måleren din mens bilen går på tomgang ;) Stopper den ikke, bare fjusker osv da så er det luftmengdemåleren :)

Skrevet

Ta av coilene å sjekk om det er vann/olje i plugghull. dersom det er ok, prøv å koble ut en og en coil for å se om det blir noen forskjell

Skrevet

son Tonhad sier. vanlig med olje i plugghull grunnet defekt toppdeksel pakning. pakningen mellom plugghull og toppdeksel blir sprø og lekk over tid.

koster ikke mange kronene og lett å bytte.

kan også være en defekt coil, veiv, kam eller lmm sensor.

Skrevet

Luftmengde/massemåler(LMM?) funker, har prøvd å bytte coil på sylinderen som den ga minst respons på motoren når jeg kobla i fra men ingen forskjell.. Eneste som gjenstår er veiv og kam sensor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...