Gå til innhold

Olje lekasje / tett veivhusventilasjon?

Soldaten
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 523i M52-B25 som jeg skulle kjøre hjem til foreldrene mine etter jeg hadde vært borte en stund og bilen hadde stått stille for en periode da olje lampen begynte å lyse like før vi nådde frem. Jeg stoppet så bilen når vi kom fram for å peile oljen å se etter lekasje. etter jeg hadde sett litt rundt i motorrommet med en liten lomme lykt var det mye olje gris på høyre side av motor(når du står forran bil) og veldig vanskelig å se hvor lekasjen hadde kommet fra. Etter litt la jeg merke til en grei flekk under bilen med olje. Når vi ble kjørt hjem sjekket vi sporet etter bilen og det var bare små striper til noen hundre meter før vi nådde fram og så fort bilen ble stoppet spyttet den liksom ut en del.

Jeg har nå slepet den innendørs slik at jeg kan se bedre og skru. Har fortsatt ikke funnet noe lekasje og misstenker at det kan være tett veivhusventilasjon? Har etterfylt olje og latt bilen gå uten noe mer lekasje. Har tatt av røret som går ut fra veivhuset og det var en del drit i det så derav misstanken.

Hørte også "bobling" fra peilepinnerøret noe jeg ikke kan huske å ha hørt før hvis ikke det bare er oljen som kastes rundt og minner om "bobling"?

Ville egentlig bare høre med litt mer erfarne om dette kan minne om tett veivhusventilasjon før jeg bestiller deler.

Skulle gjerne demontert og sett men må få alt gjort på en helg siden bilen kun kan stå innendørs i helger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Nå har jeg tatt av veivhusventilasjon å slangene... Å faen meg glad jeg bytter det alikevell... Var ingen tegn på at det måtte byttes utenom toppdekselpakningen... Men returen var HEEELT TETT!!! Legger ved bilder... Men er jo faen ikke rart at det tetter seg! Jeg tenkte egentlig stake opp peilerøret men deg virker helt umulig så jeg skal hente nytt på GS etterpå så derfor knakk jeg av den tuppen der returen går inn for å se hvor jævlig tett det var... Men det er jo bare et rør utenpå et annet... Er lissom ikke hull helt inn i midten av røret... Når di alikevell har puttet et rør utenpå kunne di lagd hull der først da... Så da var rører egentlig i orden... Å nytt koster faen meg 950kr!! Sinnsykt spør du meg... Anbefaller ALLE å Bytte veivhusventilasjon sin

Men noen som vet hva den lille vakumslangen egentlig skal? Vil tro skape vakum sånn at olja renner lettere ned eller no sånn? På min ser det mere ut som en blendeplugg... Bare lurer på hva jeg skal gjøre når jeg får det nye... Skal den være åpen eller blendet?

post-48064-0-65311900-1396529217_thumb.j

post-48064-0-47815800-1396529233_thumb.j

post-48064-0-11777200-1396529246_thumb.j

post-48064-0-45432500-1396529259_thumb.j

post-48064-0-92317100-1396529274_thumb.j

post-48064-0-36170200-1396529289_thumb.j

post-48064-0-69882300-1396529301_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...