Gå til innhold

Øk: Firehjulskontroll + lyktejustering på e46, Oslo

Kattlikzm
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Fant ingen andre steder å poste denne. Så vi prøver her ;)

Senket nettopp bilen min. Neste steg blir å vise bilen til biltilsynet for å få alt godkjent. Trenger derfor papirer på firehjulskontroll og lykte justering (er originale xenon lykter på bilen, men regner med at jeg må stille høyden?)

Noen som utfører dette i Oslo eller i Oslo området for en hyggelig pris?

Kontakt meg her på forumet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noen feilmeldinger nei :).

Må forresten rette meg selv! Har montert nytt senkesett, men har hevet bilen betraktelig siden det forrige senkesettet.

Nå er den senket slik at det er mer enn 11 cm bakkeklaring (krav fra biltilsynet). Merker stor forskjell på xenonlysene. Før lyste dem omtrent rett ned i bakken, nå ser jeg MYE mer. Men vet ikke om de er i lovlig høyde nå. Kan vell ikke hende at den forrige eieren glemte å justere lyktene? Det forrige senkesettet var ikke innført i vognkortet (bilen var lavere enn 7cm på det laveste punktet), og xenonlyset var ELENDIG! Den lyste kanskje 5-10 meter foran bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noen feilmeldinger nei :).

Må forresten rette meg selv! Har montert nytt senkesett, men har hevet bilen betraktelig siden det forrige senkesettet.

Nå er den senket slik at det er mer enn 11 cm bakkeklaring (krav fra biltilsynet). Merker stor forskjell på xenonlysene. Før lyste dem omtrent rett ned i bakken, nå ser jeg MYE mer. Men vet ikke om de er i lovlig høyde nå. Kan vell ikke hende at den forrige eieren glemte å justere lyktene? Det forrige senkesettet var ikke innført i vognkortet (bilen var lavere enn 7cm på det laveste punktet), og xenonlyset var ELENDIG! Den lyste kanskje 5-10 meter foran bilen.

Krav fra biltilsynet er 7-8 cm såfremt tuv tillater dette.

Lysene kan du justere selv.

Parker bil på flatt underlag 5m eller 10m unna en vegg. Mål fra bakken opp til senter på lykt.

Juster lysene så de er 5cm eller 10cm under vater fra senter på din lykt.

4 hjulskontroll kan et hvilket som helst verksted ta seg av for ca 2000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at det nye kravet om senking er 11 cm bakkeklaring? Får dobbeltsjekke på mandag. Hater å kjøre rundt i en bil på høyde med et fjell hehe.

Ok. Da skal jeg få prøve på det ;-) har du en liten diy på hvordan man justerer lyktehøyden? Har aldri gjort det før hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...