Gå til innhold

Ombygging til 2 DIN spiller i E46

Anbefalte innlegg

hallo, nylig kjøpt meg en 3 serie og skal få satt inn en 2 DIN spiller. spørsmålet mitt er hvordan bygger mann om slik at man får senka klimaanlegg panelet og får plass til en 2 DIN spiller? eventuelt hvor man bør kjøpe ramma og er dette noe man kan få til sjæl uten noen stor kunnskap om dette?  :-s  :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg holder på og bygge om min 3 serie også. Har flyttet ned klimaanlegget et hakk og fått plass til 2 din spiller. Du finner guide på youtube. Ramme kjøper jeg hos bilradiospesialisten.

Legger ved et bilde også.

Postet bilde

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rammen er en orginaldel fra BMW som ble brukt på biler som ble levert med orginal navigasjon!

Rammen kjøpes hos frks hos BMW, gsbildeler, koed.no

Trenger ingen spesiell kunnskap for å få til dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har sett fra disse merkene har trengt den modifiseringen jeg nevnte, men så har jeg ikke sett så mange. Hehe.

Kanskje du kan google f.eks. E46 og navn på spiller.

Har i hvert fall inntrykk av at det er veldig få som passer. Dynavin/Avin o.l. er vel egentlig 1-din med 2-din skjerm. Om man kan si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avin kan jeg ikke uttale meg om, men på stats er den dyreste til E46 bedre enn Dynavin og det virker som tilbakemeldingene samsvarer.

Dynavin er godt kjent for passform, utseendet og enkel installering. Men det har gjerne gått på kompromiss av andre ting. Har vært mye klager på Android plattformen. Selv hadde jeg windows, som virket bra og stabil. Eneste dritet er at enheten hadde defekt linjeutgang til etter montert forsterker, og jeg er ikke den første det har skjedd med. Hehe.

Hvis best mulig lyd er viktig, har nok ikke f.eks. Dynavin så mye å stille opp med mot de dyrere variantene av merkene du nevnte.

Men synes hvert fall det ga litt klarere lyd enn originale BMW business spilleren.

Hvis Android og plug n play er må-ha, så ville jeg valgt Avin sin toppmodell. Er også et par andre, som HiMax, Andrive, Eonon osv. som er plug and play. Kan ikke uttale meg om dem heller, annet enn at Andrive har greit spec (på papir) og så sier de at de har siste versjon Android, som en fordel over de andre, mens han som custom bygger stabile ROMs av Android, fortsatt bruker en eldre versjon fordi han vet at den er stabil. Så der er det mer fokus på testing, at ting skal virke skikkelig, før man propper i det siste nye.

Hvis jeg skal ha en ny Navi og med Android (av plug n play) Virker Avin sin dyreste som det beste og tryggeste valget. Kjøper du fra Tommy, så får du god kundeservice og hjelp, til alt du måtte trenge. Også feilsøking, rep og bytte. Akkurat samme gjelder for Jeff, som selger Dynavin. Så det kan ha litt å si hvor du kjøper fra også.

Men som sagt, hvis du orker modding (uttalige guider på utube) og best mulig lyd er i fokus, På et bra anlegg, gjerne sammen med Android og andre funksjoner, finner du nok bedre fullblods 2-din enheter hos de merkene som er kjent for dette.

Hvis noen andre har andre erfaringer, er det bare til å skyte inn :) Dette er basert på egne erfaringer, inntrykk, tanker, andres erfaringer og innspill. Så det er noen feilkilder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...