Forbiss Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Har etter utallige timer på Google funnet ut at grunnen til at venstre baklys og høyre ae ikkje lyser på bilen min er at det har blitt kjørt med defekt pære for lenge sånn at frm kutter disse to kretsene for å forhindre brann i det elektriske i tilfelle det er noko annet enn def. pære. Nokon som har vært borti å "resette" den telleren som registrerer feil på kretsen? Fant på et utenlandsk forum ein som hadde fått til dette. Hadde vært gull å fått gjort dette på min bil sånn at eg slepper å bytte frm. Har bestilt diagnose/kode-utstyr men er usikker på om eg får gjort det med dette. (Inpa/dis/sss) Pluss at eg er totalt blank når det gjelder koding av bmw. Hjelp mottas med STOR takknemlighet siden bilen straks skal på pkk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Hvor holder du til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2014 Bø i Telemark. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Ah, det var litt langt for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2014 Har du vært borti dette problemet før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Ikke at den kutter ut utgangene nei men kan være behjelpelig med å finne ut a det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2014 Fant ein tråd på bimmerfest.com der det står at man må ha tool32 eller winKFP for å få utført dette. Hva er dette? Bare et annet program? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 kan resette med ncs expert også. tool 32 gjør akkurat samme men du skal ikke trenge denne resetten, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2014 Ok. Da får eg bare vente til eg får utstyret. Det fulgte med ncs expert i den pakka eg kjøpte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Husk også sett deg nøye inn i dette. Du kan gjøre stor skade hvis du ikke vet hva du gjør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2014 Ja blir nok mange timer med lesing før eg gjør noko som helst. Takker for hjelpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2014 Har nå fått utstyret og kobla meg opp til bilen. Fant ein DIY på nettet om hvordan den såkalte "short counter" kunne nullstilles. Fulgte denne og nå funker alt av lys igjen! Hurra!! Dette må feires med ein pils;) Så viss det er fleire som får dette problemet så har eg DIY tilgjengelig på mail:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet Oktober 20, 2016 Share Skrevet Oktober 20, 2016 Hei. Har fått short circuit 4 009CBB på FRM og langlysa slutte å fungere og har skumlest på nett at man trenger tool32 før å resette FRM registrert feil. Hvor kjøper man det programmet? Og gjerne DIY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Desember 8, 2016 Share Skrevet Desember 8, 2016 følger med bmw standard tools på de fleste e-bay kabel-pakkene man kjøper. Man går egentlig bare inn i tool32 og åpner riktig fil til FRM modulen og finner det som har med sperre funksjon/kortslutning. Der er det en egen sak for resetting hvor man bruker hex nummeret til pæra som telleren har gått langt opp på. Er det på F bilen? Har kun prøvd dette på e-biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Widde Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 Hej! Fick en DIY från Forbiss här på forumet, och efter några försök har jag lyckats lösa mina problem. Tack för en utmärkt "Guide" Forbiss. Eftersom jag har en något äldre bil, en tidig 07 så sitter det en FRM1 i den och då gäller tydligen att använda frm_87.prg istället för FRM_70.prg och "LAMPNRTEXTE[3][33]" heter själva lampfilen istället för [3][39] för att hitta argumentet, men det ger sig själv eftersom det inte finns någon annan. Sedan om rutan DATA skall vara ibockad eller inte vet jag inte. Jag har kört båda varianterna och ibland verkar det fungera och ibland inte. Även om jag fått ok efter att ha kört programmet med F5, så har felet ändå funnits kvar vid en kontroll. Jag har försökt många gånger under flera dagars tid men nu till slut så har allt blivit rätt. Man får tydligen inte ge upp om det inte fungerar direkt utan pröva igen och igen. Om jag gjort fel eller om något annat har varit problemet vet jag inte, men är nu glad att allt åter fungerar. Tack för ditt dokument Forbiss! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå