Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Tenkte eg skulle bestille en feilsøkingstime til bilen, men til dess spør eg de kloke hodene her.

Når motoren blir varm fusker den ved kjøring, hopper gjerne en 100-300rpm relativt ofte ved normal kjøring.

På tomgang står den å "popper" litt, som om den sliter med å holde gangen. 

Forslag til ka dette eventuelt kan vere?

Har byttet luftmengdemåler.

takk for svar.

Skrevet

Jeg har hatt lignende symptomer på to av mine bimmere.

Første gang jeg opplevde noe lignende var det Lambdasonden som var gått, dette merket jeg mest på tomgang da turtallet hoppet opp og ned fra 500 - 1500 rpm. Bilen brukte også mer bensin enn vanlig når Lambdasonden var ødelagt.

Den andre gangen jeg opplevde at motoren hoppet på turtal og fusket var etter en motorvask da det hadde kommet litt fukt ned rundt tennpluggene, det var ikke noe problem da motoren var kald og fuktigheten var i flytende form, men med en gang motoren ble varm (drifts temperatur) ble fuktigheten til damp som igjen forårsaket overslag fra coil/plugghette.

Siden ditt problem oppstår først når motoren er varm så høres det ut som det er fuktighet et sted. Ta deg 15 minutter og sjekk alle plugghettene dine.

Mvh

Robert

Skrevet

takk for godt svar! skal sjekke til helgen når eg skal sjekke strammehjulene og reima.

Lukter også litt brent av eksosen når eg kjører i oppoverbakke over lengre tid.

Er bratt opp til fruen her i 2-3km og når eg parkerte luktet det brent. Virker som lukta kommer fra eksosen. Ene potta er fjerna + er doble rør bak, så eksosen er modifisert og bråker en del mere / er litt friere.

Forslag?

Takk på forhånd! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...