Gå til innhold

slettes ordnet opp! :)

mju92
 Share

Anbefalte innlegg

Tja, før en tar den konklusjonen bør en høre litt om forløpet.

Ingen problem å kjøpe bil uten registrerte heftelser. Så plutselig litt etterpå blir det registrert en på bilen. Litt avhengig av om et firma har satt i gang prosessen med å tinglyse heftelse rett før den er solgt.

Om heftelsen ble registrert rett etter salgsmeldingen er skrevet under, går det som regel greit å få firmaet til å trekke kravet igjen (eventuelt få det fjernet)

Om heftelsen ble registrert rett før eierskifte. Og ikke var synlig i Løsøreregisteret før etter overtagelsen kan det bli litt mer omstendelig.

Er derfor det kan lønne seg å kjøpe en oversikt av løsøreregisteret til 80kr den dagen en kjøper bilen. Da kan en dokumentere at en kjøpte bilen i god tro om en ønsker heving av kjøp etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: BESTRID kravet, da må inkassoselskapet stoppe forløpet i saken til de kan dokumentere at de har et gyldig krav mot deg. Da slutter renter og forfall å løpe. Dette vet jeg fordi en kamerat av meg sto i samme uføret som deg etter at en kuk lånte penger på en bil som skulle selges. Etter diverse kødd med inkassoselskapet og hissig brevskriving, stoppet de kravet og forstod at de kom ingen vei med oss. Da rettet de oppmerksomheten mot rette person, og han satt igjen med sin egen dritt. Fortjent. Han skulle fått seg en klessing for dritten han drog oss gjennom. Kameraten min, som aldri hadde skyldt en krone fikk pluttselig inkassokrav på 150.000 i posten. Han holdt jo på å gå rett i bakken mentalt. Lykke til med din sak, ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...