Gå til innhold

Korleis koble opp "ekstra" høgtalera i dør panel?

Anbefalte innlegg

Eg har då kjøpt meg nytt interiør som eg har montert på bilen. Dørpanela eg har montert på no er av HiFI utgaven, og eg har dermed en høgtalar i kvart panel som det ikkje ligger kablar til frå før.

Lurte dermed på om det var noken her som kunne fortelle korleis eg skal koble opp desse høgtalerane, eller linke meg til noken som har gjort noke liknande. Alle høgtalerane framme kjem til å bli ertatta, men har tenkt til å koble dei opp til spelaren, der eg no har montert en Dynavin spelar.

post-72416-0-07111500-1394662259_thumb.j
post-72416-0-54686400-1394662326_thumb.j
post-72416-0-40988100-1395696507_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult :-)

du ha ledninger for  Business antar jeg...

det finner en form for delefilter som deler mellom mellomtone og de to diskantene foran. dette er ikke noe å skryte av. 

det du kan gjøre er å legge inn ett nytt delefilter før dette gamle delefilte opplegget og tre kabel til mellomtone og diskantene på nytt.. 

selv driver jeg og oppgraderer fra busniess til HK i min egen. og dette skal holdes originalt fra HK forsterker, men dette delefilter/ kobelingspunkte fra den ene kanalen som splitter til de elementene som er i dørene og ved speile er nesten en ren splitter med en vis form for deling av lyd. dette punktet skal jeg selv bytte ut med ett bedre delefilter og selv sette inn nye elementer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Okey :) 

jepp, eg har business versjonen ja. Har kjøpt dette settet her: Gladen One 165, som det følger med delefilter på. Så då legger eg altso berre til 3 kabler utifrå dette delefilteret, og trenger dermed ikkje å strekke noken kablar inn til spelaren eller liknande? 

I tillegg til at dei resterande høgtalerane vi lbli erstatta av dette settet.

Har generelt meget lite peiling på bilstereo forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyden går jo fra spiller til forsterker også til høytaller.

fra spiller blir det jo 4-kanaler, og fra forsterker så fordeler den seg i forhold til forsterker type og antall høytallere..

men mener det bare er 4-kanaler ut fra forsterker også og att det er en form for splitt til sidedørende bak og hattehyllene/baggasje.

men evt. om det bare er 4-kanaler så tar du ett delefilter på de 2 kanalene som går bakover og trer kabel fra dørene bak og hattehylle/baggasje på samme kurs :-)

er du usikker på riktig kobling av HK så er denne linken her yppelig :-) 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=701030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...