Gå til innhold

Santhos Garage - E36 325i og E39 530D


santho96
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan motor skal du ha i denne tenkte du?

Hvis det er 2.5l så har jo en på forumet nettopp fått sin godkjent ombygget :) så er nok ikke noe problem :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Planen er lagt på is for øyeblikket da jeg ikke får taki han karen jeg skulle handle dele bilen av. Men skal fortsatt sende søknad og ordne den biten, slik det er klart i tilfelle jeg kommer over en donorbil. :) 

Har prøvd å sendt pm til han på forumet (Lasse) som gjorde det nettopp, men har ikkje fått svar enda! 

Men blir B25 om det skal bygges om ja. Hører mye bra om stål blokka, M50 men den er jo endel tyngrene enn aluminium blokka så da kan jeg få problemer med akselvekta foran. Så må undersøke litt mer angående dette :) 

 

 

B25 motor tipper jeg da :)

Ble dessverre ikkje det! :D 

Men er noe til IS motoren, nytt innsug !! Har prøvd i 3 uker nå å ordne Tüv papir, og nå er det endelig i boks! Så Da får jeg skrevet inn innsuget i vognkortet. Skal vist gi 15 hk, og fin lyd.  :headbang: 

10486821_981101991916656_494669140658555

Endret av santho96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett! :D må legge ut video av lyden etterhvert då ;)

 

Det skal jeg gjør, men har selv prøvd å finne videoer av lyden! Men er vanskelig å fange opp på video, men skal selvfølgelig legge ut film etter monteringa :) 

Blir montert i juleferia p.g.a jeg går på skole og har for mye annet som må prioriteres! :D 

 

 

Gromt, kommer innom å tar en titt en dag!

Bare å ta seg en tur innom! :D 

Hadde det vært mulig å lånt bilhengeren med deg denne uken eller neste ? Må muligens handle en 318 delebil, og flytte overstyringa! Da det ser ut som det er lekkasje i servo systemet på bilen min! Skal utforsøkes til helga ! 

 

Var antydninger til lekkeasjer da bilen ble heiset opp på en gratis rustsjekk for 2 uker siden. Peila oljen på motoren, og den er på rett nivå. Har hvertfall en mistanke om servo systemet, da bilen har stått still i 5 år før jeg kjøpte den og da jo kan tettninger og pakninger morkne osv. Det Positive var at de på rust sjekket sa at det det var overraskende lite rust på bilen og behandlingen som var gjort på bilen var bra utført. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det skal ikke være noe problem! skal snakke med jobben :)

ute etter e36 selv nå, du får si fra om du vet om en bra tilsalgs! :)

Tusentakk for lånet av bilhenger :D 

 

Skal si fra om jeg finner noen e36er i nærområdet ! :) 

-----

 

Da har jeg handla meg en Delebil. E36 94/96 318iA. Krasja, km 164k . 

Skal ha diffen, og diverse deler til servo styringa. Etter det blir bilen solgt i deler og vraket. 

Bilder: 

82779820-7CEA-4892-ACE0-1C621D651233_zps

IMG_8835_zps90fe4730.jpg

IMG_8838_zpsd8eaecb4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke 318ia en helt annen diff enn 168mm?

Siden den er automat? sikkert jeg som tuller?

 

Mener det skal vær samme diff altså 168 mm, men 4.15/4.45 utveksling mot 3.45 som er standard på IS! 

 

Endret av santho96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lik diff ja, men som du sier en annen utveksling :) automat kommer ofte med sperre, så ville sjekket det ;):P

 

Har sjekket på bmw sine sider, og der kom det ikke opp at den hadde ekstra utstyr som sperrediff/diffbrems :/ 

Men er kjekt å ha en reserve diff med bare 164 k km bak seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...