Gå til innhold

[LØST] cruise controll sluttet å funke -e46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjørte en tur og testet cruise control og det funket. Så skulle jeg sjekke litt hvorfor bakluka ikke åpner seg med knappen og sjekket om luftfilter trenger å byttes...

Kjørte ny tur etter et par dager og prøvde cc men det ville ikke på. Får ikke noe lys på displayet heller. 

Hva kan være gått feil?

Leste litt på engelsk forum om at MAF kan være problemet. Men skjønner ikke helt. Noen som har opplevd dette? :)

Har scannet med bmw scanner, men fant ikke noe som tydet på cc feil

Skrevet

Jeg har opplevd problemet på en tidligere E46 jeg hadde, at MAF skapte trøbbel for cruisecontrollen.

Cruise funka helt til første touch på bremsepedalen, da ville ikke lampa i displayet lyse lengre og CC ble deaktivert, helt til jeg skrudde av og på tenninga igjen.

Fikk ingen feilmelding på MAF med diagnose, men problemet ble løst etter bytte av MAF.

Merkelig, men sånn var det :smile:

Skrevet

Jeg har opplevd problemet på en tidligere E46 jeg hadde, at MAF skapte trøbbel for cruisecontrollen.

Cruise funka helt til første touch på bremsepedalen, da ville ikke lampa i displayet lyse lengre og CC ble deaktivert, helt til jeg skrudde av og på tenninga igjen.

Fikk ingen feilmelding på MAF med diagnose, men problemet ble løst etter bytte av MAF.

Merkelig, men sånn var det :smile:

Morsomt å se deg svare i denne tråden. Jeg har fått dette problemet med din gamle E46 at CC plutselig tok kvelden og forsvant. Opplever ingen andre problemer, men ser her at luftmengdemåleren tydeligvis er svinet.

Skrevet

Jeg glemte å sette på plass kabelen som er vist med rød pil på høyre siden. Den deaktiverte ccontrol

Den til venstre er det hull i og tror det er den som fikk motorlampa til å lyse, demonterte den og satte på skikkelig inn og lampa forsvant.

post-73100-0-00526700-1395001515_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...