Gå til innhold

Haster! Drivaksel E39 m/luftfjæring.


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Holder på med å demontere høyre drivaksel på en 1998 e39 touring med luftfjæring.

Tatt ned kardang og løsnet drivaksel, men jeg får ikke ut den ytre drivknuten på akselen ut mellom nedre og øvre bærearm. Er det slik at øvre og nedre bærearm er forskjellig på bakstilling med luft og vanlig spiralfjær? Og må jeg løsne mer slik at jeg må tappe luft av belgene?

HASTER.

Endret av Sjøbuse
Endret topic. Les forumsregel 3!
Skrevet

Sjekk ETK for delenr og TIS for beskrivelse av hvordan jobben gjøres. Men kan ikke tenke meg at det er forskjellige stag på de to typene fjær. Luftbelgen tapper du enklest av ved å koble av slangen som går inn på toppen eller ved koblingsblokken mot kompressor.

Skrevet

Jeg har en tråd her med link til TIS. Løftet den opp for din del. Burde være en sticky etter mitt syn.. :-)

Ja det er bare å tappe av luften. Det har ingen konsekvens.

Skrevet

Avlastet luftfjæringen og fikk ut akselen.

 

Men den indre drivknuten gikk i stykker da jeg skulle presse den av. Da blir det ny komplett aksel på meg da. Litt dyrere enn planlagt siden jeg bare hadde behov for å bytte ytre mansjett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...