Heimdal Skrevet Mars 16, 2014 Skrevet Mars 16, 2014 Hei! var nylig i innkjøp til en E28 518 bmw 1983 mod, der det er småting som jeg må få ordnet. Er ikke så veldig flink på motor ennå, men ønsker å bli bedre. Er hovedsaklig 2 ting som jeg kan plukke på. Når jeg starter bilen når den er har stått litt, feks på mårran så er den litt tungstartet, altså jeg må vi nøkkelen i 3-4 sekunder for å få den igang, og når jeg da får den igang har motoren er litt ujevn gange, smeller jeg den i 1 gir og kjører noen meter går den helt som normalt. kan det være rett og slett bare å bytte tennplugger? skal bytte olje og filter på den også, så greit å få gjort det i samme slengen. Starter som et skudd hvis det ikke er lenge sia jeg har kjørt. og så har vi varmeanlegget som ikke varmer, det blåser kun kald luft, kan det være selve "kontrollpanelet" som er tingen her? noen måter å finne ut av hvordan jeg kan ordne det? Takk for alle inputs, er første bmwèn i mitt eie, så skal prøve å passe godt på den!
bmwmaxi Skrevet Mars 16, 2014 Skrevet Mars 16, 2014 Ta den servicen først du, kan være mye sot på pluggene. Sitter en elektrisk ventil på den ene slangen som går igjennom torpedo veggen som styrer varmen, som går i stykker"kan holde med og åpne den og rense".
Heimdal Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Skrevet Mars 16, 2014 OK! Da skal jeg få sjekket den ventilen i mårra!
stig. Skrevet Mars 17, 2014 Skrevet Mars 17, 2014 det eller så er det ikke veldig uvanlig at en så gammal motor er litt "gretten" de første 5-10 sekunda etter oppstart heller da, satt på spissen skal det jo ikke være sånn, men da motora er 30 år gammle så skjer det jo ting og tang, å man må ofte gi de litt tid å 518 har vel også en egen sirkulasjonspumpe til registeret , pga for "svak" vannpumpe, så sjekk om sirkulasjonspumpa går.
Heimdal Skrevet Mars 18, 2014 Forfatter Skrevet Mars 18, 2014 Sliter med å finne ventilen, eneste ventilen jeg kan se er del nummer 1 på tegningen (Vannventil). Tror ikke det er den ventilen dere mener, eller er det det? Her er den jeg finner motoren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå