marcolsn Skrevet Mars 18, 2014 Skrevet Mars 18, 2014 Hei Har en M54B22 e46 som kun har gått 89000 km. Her om dagen så hoppet den brått ut av 3. Giret, når jeg kjørte rolig gjennom en 40-sone. Dette har jeg aldri merket noe til før. Og nå hopper den ut av 3. Gir hele tiden... Syns det er litt rart at girkassa skal ryke i en så lav km... Har gått inn for at girkassa er ødelagt og regner med å kjøpe en ny en. Lurer da på om noen har peiling om det passer med en M54B30 girkasse? Hadde vært utrolig deilig med 6. Girs kasse istede for 5.girs hvis jeg først må bytte ut kassa uansett Marcus
lierbimmer Skrevet Mars 27, 2014 Skrevet Mars 27, 2014 slår girstanga til høyre når du starter bilen? sjekke venstre motorfeste. byttet denne 2 ganger på min.
Thundercoil Skrevet April 26, 2014 Skrevet April 26, 2014 Hadde en E36 der dette skjedde. 3. Gir poppet ut hver gang jeg trillet og slapp gassen. Funker å holde den i gir med hånden, men blir litt slitsomt i lengden Typisk 1. Og 3. Gir som får mest slitasje. Jeg bare byttet kassen. M54b20-30 kasser skal passe om en annen, men kassene har gjerne ulik størrelse, dermed forskjellig avstand på mellomakslinger og evt diff. Så her må du passe på å finne riktige deler. Sikkert billigst (og lettest) å bare bytte til en lik kasse. Med forbehold om feil! Hehe marcolsn reagerte på dette 1
MariusRoren Skrevet April 28, 2014 Skrevet April 28, 2014 Prøv å bytte fjærene på kassa.. Har lest et hav av poster om SMG der dette er et litt mer utbredt problem. Det sitter en fjær på siden av kassen som låser en pinne på spor i en aksel.. Billig og kanskje problemet ditt.. På min SMG satt den oppe på toppen av kassen bak en blindplugg. Marius
MariusRoren Skrevet April 28, 2014 Skrevet April 28, 2014 Er samme på vanlig manuelle kasser også, men deg er ikke så ofte denne knekker da den er litt tykkere enn på SMG. Marius
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå