ZaxoN Skrevet Mars 19, 2014 Skrevet Mars 19, 2014 Speedometeret har ikke virket siden jeg kjøpte bilen, forrige eier visste ikke hva det kunne være. Har prøvd å bytta speedometer og abs føler venstre bak da jeg leste noe om at speedometeret gikk på den. Men uten hell, funker fortsatt ikke. Skal måle abs-føleren venstre bak når jeg får tid å sjekke om den gir utslag, men ellers vet jeg ikke hva som kan være galt. Noen som har vært borti dette før ? eller vet hva som kan være feil ?
mege34 Skrevet Mars 19, 2014 Skrevet Mars 19, 2014 Mistet speddometeret mitt på forrige e34‘n eg hadde .. D var kabelbrudd på kontakten som går i diffen.. vetsje om d e samme på e36 då Sent from my T18+ using Tapatalk
ZaxoN Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Skrevet Mars 19, 2014 Mistet speddometeret mitt på forrige e34‘n eg hadde .. D var kabelbrudd på kontakten som går i diffen.. vetsje om d e samme på e36 då Sent from my T18+ using Tapatalk Verdt å sjekke ut, takker for svar
ZaxoN Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Skrevet Mars 19, 2014 Vil forresten også legge til at abs lampa også har lyst siden jeg henta bilen, og lyser fremdeles. Men det kan jo være en av de andre sensorene som også er gåen Men mulig det har en sammenheng
mege34 Skrevet Mars 22, 2014 Skrevet Mars 22, 2014 Mulig sensor bare er full i drit.. har vært ute for det og;) Allså an trenger en vask:-P Sent from my T18+ using Tapatalk
KrHeLl Skrevet Mars 22, 2014 Skrevet Mars 22, 2014 Måling av hastighet på E36 gjøres kun ved bruk av sensoren i differensialen. (E39 bruker også ABS). Hadde en kompis med en e39 som hadde samme problemet med ABS-en, hos han var det slik at han fikk feilmelding hver gang de saltet veiene Så jeg vil også anbefale å gjøre rein bilen, evnt. gjøre rent ett og ett hjul/hjulbue for å se hvor problemet ligger. Ellers må det nok en diagnose til...
Roy-E39 Skrevet Mars 22, 2014 Skrevet Mars 22, 2014 Speedometeret har ikke virket siden jeg kjøpte bilen, forrige eier visste ikke hva det kunne være. Har prøvd å bytta speedometer og abs føler venstre bak da jeg leste noe om at speedometeret gikk på den. Men uten hell, funker fortsatt ikke. Skal måle abs-føleren venstre bak når jeg får tid å sjekke om den gir utslag, men ellers vet jeg ikke hva som kan være galt. Noen som har vært borti dette før ? eller vet hva som kan være feil ? Hei! jeg har samme problem, og har tatt to diagnoser.. Byttet sensorer på flere hjul.. Byttet speedometer etc... Feilen ligger i abs-hjernen, den svarte plastboksen som sitter foran abs-fordeleren i motorrommet. Har du en bil fra før 99 er det vel 4 skruer, er det 99 el nyere, er det 6 torx-skruer.
ZaxoN Skrevet Mars 24, 2014 Forfatter Skrevet Mars 24, 2014 Hei! jeg har samme problem, og har tatt to diagnoser.. Byttet sensorer på flere hjul.. Byttet speedometer etc... Feilen ligger i abs-hjernen, den svarte plastboksen som sitter foran abs-fordeleren i motorrommet. Har du en bil fra før 99 er det vel 4 skruer, er det 99 el nyere, er det 6 torx-skruer. Det må jeg nesten få testa, kanskje derfor abs lampa enda lyser Etter det jeg har lest skal det vell bare være venstre abs føler bak, speedoet "måler" fra ? Den er helt ny å gikk raskt over å skrapte ren tannkransen før jeg monterte den igjen så bør ikke være der problemet ligger.
ZaxoN Skrevet Mars 24, 2014 Forfatter Skrevet Mars 24, 2014 Måling av hastighet på E36 gjøres kun ved bruk av sensoren i differensialen. (E39 bruker også ABS). Hadde en kompis med en e39 som hadde samme problemet med ABS-en, hos han var det slik at han fikk feilmelding hver gang de saltet veiene Så jeg vil også anbefale å gjøre rein bilen, evnt. gjøre rent ett og ett hjul/hjulbue for å se hvor problemet ligger. Ellers må det nok en diagnose til... Mulig sensor bare er full i drit.. har vært ute for det og;) Allså an trenger en vask:-P Sent from my T18+ using Tapatalk Det må jeg nesten få testa, kanskje derfor abs lampa enda lyser Etter det jeg har lest skal det vell bare være venstre abs føler bak, speedoet "måler" fra ? Den er helt ny å gikk raskt over å skrapte ren tannkransen før jeg monterte den igjen så bør ikke være der problemet ligger.
bmwmann24 Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 Du har jo ABS sensorer på 4 hjul, alle sammen sender signal til ABS styreenhet, du kan OHMè alle sammen, vet ikke slags verdier du skal ha, men ca 1000ohm motstand er nokså vanlig..Du kan måle både fra styreenhet eller ved å ta bort kontakten å sette multimeter på sensoren og vri rundt hjulet. Mulig du må slette feilkoden du har fått for å få bort lampa. Kan jo og hende at det ligger skit i de andre kransene eller at de rett og slett er slitt bort. Du bør og se over sikringen til abs. Forøvrig så sender ikke ABS sensoren ut noen signal til speedometer, speedometerkontakten sitter på klokka (diffen,bakakslingen) Kan og være som nevnt over selve styreenheten evt brud på kabler fra sensor. Derfor bør du måle på styreenheten og
ZaxoN Skrevet Mars 25, 2014 Forfatter Skrevet Mars 25, 2014 Du har jo ABS sensorer på 4 hjul, alle sammen sender signal til ABS styreenhet, du kan OHMè alle sammen, vet ikke slags verdier du skal ha, men ca 1000ohm motstand er nokså vanlig..Du kan måle både fra styreenhet eller ved å ta bort kontakten å sette multimeter på sensoren og vri rundt hjulet. Mulig du må slette feilkoden du har fått for å få bort lampa. Kan jo og hende at det ligger skit i de andre kransene eller at de rett og slett er slitt bort. Du bør og se over sikringen til abs. Forøvrig så sender ikke ABS sensoren ut noen signal til speedometer, speedometerkontakten sitter på klokka (diffen,bakakslingen) Kan og være som nevnt over selve styreenheten evt brud på kabler fra sensor. Derfor bør du måle på styreenheten og Vet hvordan du måler om det gir utslag, problemet er at jeg ikke har multimeter, da det har tatt kvelden Er vell tvilsomt at jeg må slette feilkoden til abs på en 91 e36, eller ? Men skal gå over diffen å se om jeg kan se noe feil så fort jeg får tilgang på bukk igjen Ellers får jeg rett å slett bare spare opp til et nytt multimeter :/ Men takker uansett for godt svar
bmwmann24 Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 Skal mene at en jeg studerer med her på verkstedet måtte slette feilkoden på sin e36, vel og merke så er den fra 96`.. Ikke sikkert at du må Forøvrig så koster et bruktbart multimeter ca 100,- til 200,- biltema/Jula/Clas Ohlson! Man trenger ikke blakke seg helt på svindyre modeller. Du får veie opp, hva er viktigst? 6 pakningen med øl eller multimeteret:p Forøvrig skal vel være en sikring inni multimeteret, du kan jo skru multimeter i lørv og se om du finner noe lurt inni der:D
ZaxoN Skrevet Mars 25, 2014 Forfatter Skrevet Mars 25, 2014 Er fra Bilxtra det jeg har det slår seg på men det blir ingen reaksjon på det når jeg prøver å måle noe. (og JA, det er rett stilt inn)
mege34 Skrevet Mars 26, 2014 Skrevet Mars 26, 2014 Kjøpte multimeter fra ebay kina kina hehe. 12kr. Inkl frakt og det funker gull ennå så multimeter e vell ikke akkurat noe som må spares til nei Sent from my T18+ using Tapatalk bmwmann24 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå