Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Det gjelder en 99 e39 520 :-)

Har en lavere raslelyd og man ser at viften foran radiatoren går litt urundt,

Er det en grei jobb og bytte dette lageret selv?

Noen veileder her? Må man bare av med plast dekselet eller skal man ta ut radiatoren osv for og komme til?

Har sikkert kjørt sånn i over et år uten og tenke over at det kunne være viften, kan jeg risikere å ødelegge noe hvis lageret ryker helt?

Skrevet

Det er den vifta ja som kjøler radiatoren,den går litt inn og ut på tomgang og lager en lavere raslelyd på tomgang.

Viften har god motstand så da tenkte jeg at det måtte være et lager som er gåent inni der? Vet du hva som må byttes når viften går slik å flytter seg litt inn og ut på tomgang?

Viften sitter tight å fint så ble egentlig i tvil på hva som må gjøres.

Var på et verksted for og ordne noe annet og da sa han at lageret i vifta ryker snart,

Skrevet

Viskosekoblingen sitter jo på vannpumpa,sikker på at ikke det er den som er gåen?

Skrevet

Vet ikke, sammenlignet min med en annen e39 nå og viften min vingler liksom ca 1mm mere enn den andre bilen, ikke lett å se forskjell, man ser det hvis man ser ovenfra på den runde metall delen som viften sitter festet på. Men den kjennes helt tight ut hvis man prøver å bikke den til sidene og den har god motstand når man snurrer den rundt.

Kan det tyde på en feil her eller en annen plass? Alt virker fint bortsett fra den litt lave krasle lyden på tomgang, så fort det blir litt turtall går lyden bort.

Skrevet

Nei bare kjent på vifta. Hva tror du det kan være? Er det isåfall farlig å kjøre slikt at jeg kan risikere at viften løsner eller noe annet går i stykker?

Får nok bestille time på verksted men det er som regel lang ventetid å jeg skulle helst kjørt den i mellomtiden :)

Skrevet

njæ, er vel kun radiatoren din som kan få seg en skikelig "tæva" men kjedelig og krølle multireimer og strammehjul å hurra hurra da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...